ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه کيهان پنجمين وزير پیشنهادی علوم را هم «همراه با فتنه» معرفی کرد

روزنامه کیهان، محمد فرهادی، پنجمين وزير پيشنهادی علوم، تحقيقات و فن‌آوری را متهم کرده که در سال ۸۸ با امضای نامه‌ای، حکومت ایران را با دوران حکومت محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران مقایسه کرده است.

روزنامه کيهان که عمدتا مواضع حکومتی ايران را بازنشر می‌دهد، در خبری محمد فرهادی، پنجمين وزير پيشنهادی علوم، تحقيقات و فن‌آوری را همراه با «فتنه‌گران» معرفی کرد.

روزنامه کيهان در خبری محمد فرهادی را همراه با «فتنه‌گران» معرفی کرد

اين روزنامه روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان نوشت: «محمد فرهادی در مردادماه ۸۸ نامه‌ای را به همراه محمد خاتمی، ميرحسين موسوی و افراطيون ديگری نظير محسن آرمين، قربان بهزاديان‌نژاد، محمدعلی توفيقی، سعيد سمنانيان، محمد سلامتی، عباس عبدی، ابوالفضل قديانی، عبدالله ناصری، محمدعلی نجفی، هاشم هدايتی و... امضا کرده که در آن بازداشت و بازجويی از آشوبگران و فتنه‌گران با دوران ستم‌شاهی (حکومت پهلوی) مقايسه شده است.»

مسئولان حکومتی ايران از وقايع پس از انتخابات سال ۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران روز چهارشنبه ۲۸ آبان و يک روز پس از آن‌که نمايندگان مجلس به فخرالدين احمدی دانش آشتيانی، چهارمين وزير پيشنهادی علوم رأی اعتماد ندادند، محمد فرهادی را به‌عنوان وزير پيشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

محمد فرهادی اهل شاهرود و جراح و متخصص گوش و حلق و بينی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ايران است.

وی پيش از اين در سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ وزير فرهنگ و آموزش عالی بود و در نخستين دولت محمد خاتمی موسوم به «دولت اصلاحات»، وزير بهداشت بوده است.

محمد فرهادی مدتی نيز به‌عنوان رئيس دانشگاه تهران و قائم مقام جمعيت هلال‌احمر به فعاليت مشغول بوده و هم‌اکنون رئيس جمعيت هلال‌احمر است.

هر چند نمايندگان مجلس گفته‌اند که احتمال رأی اعتماد به او بالاست اما باز هم شماری از نمايندگان و رسانه‌های تندرو او را به دخالت در «فتنه» متهم کرده‌اند.

از جمله الياس نادران که از نمايندگان مخالف دولت به‌شمار می‌آيد و در جريان رأی اعتماد به وزرای پيشين علوم نيز به‌عنوان مخالف در مجلس صحبت و آن‌ها را به «دست داشتن در فتنه» متهم کرده بود، باز هم سخنانش را تکرار کرده و فرهادی را هم به فعاليت در «فتنه ۸۸» متهم کرده است.

نادران به خبرگزاری قوه قضائيه (ميزان) گفته که «آقای فرهادی در فتنه ۸۸ نامه‌هايی را امضا کرده است که بايد به ما مجلسی‌ها توضيح دهد و بايد به ما بگويد که موضع الان‌اش چيست.»

غلامعلی جعفرزاده ايمن‌آبادی، يکی از نمايندگان مجلس گفته که «بلافاصله و از دقايقی بعد از معرفی فرهادی، برخی سايت‌ها و خبرگزاری‌ها شروع کردند به ارسال پيامک و پرونده‌سازی برای آقای فرهادی که تا ديروز علی‌رغم اين‌که مسئوليت ملی در کشور داشته، هيچ مطلب سوئی از او منتشر نمی‌شد.»

به‌گفته وی «اين پيامک‌ها با بی‌تقوايی و شيطنت خاصی در راستای آن است که بگويد فرد معرفی شده در راستای همان گزينه‌های قبلی است و تعمدا فضايی ايجاد می‌کنند که به نمايندگان ذهنيت خاصی را القا کنند.»

جعفرزاده می‌گويد: «جريان پيامک‌های منفی عليه فرهادی در جهت تشويش اذهان نمايندگان شروع شده و ادامه‌دار است که اگر جلوی آن گرفته نشود، در هفته آينده بيشتر خواهد شد لذا لازم است مسئولان امر دخالت کنند.»

مجلس ايران تاکنون به جعفر ميلی‌منفرد، محمود نيلی احمدآبادی و فخرالدين احمدی دانش آشتيانی، سه وزير پيشنهادی حسن روحانی برای وزارت علوم رای اعتماد نداده است. نمايندگان به دليل اينکه اين سه وزير را از فعالان «فتنه ۸۸» می‌دانستند، به آن‌ها رای اعتماد ندادند.

رضا فرجی‌دانا، دومین وزیر پیشنهادی علوم نيز که توانسته بود رأی اعتماد بگيرد، از سوی نمايندگان متهم شد که به «فعالان فتنه» پست داده و بر همين اساس پس از چند ماه توسط مجلس از کار برکنار شد.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز روز پنج‌شنبه در یادداشتی نوشته که مخالفان دولت می‌خواهند وزارت علوم را در اختيار خود بگيرند و خطاب به حسن روحانی گفته که نبايد تسليم آن‌ها شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.