ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای امنیت حمله به کنیسه بیت‌المقدس را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل، بیانیه‌ای در لزوم کاهش تحریک و تشنج در خاورمیانه صادر کرد و واکنش اسرائیل به اقدامات تروریستی را نیز مستلزم رعایت حقوق بین‌المللی دانست.

شورای امنیت سازمان ملل بیانیه‌ای در لزوم کاهش تحریک و تشنج در خاورمیانه صادر کرد و هر واکنش اسرائیل به اقدامات تروریستی را نیز مستلزم رعایت حقوق بین‌المللی دانست.

پانزده عضو شورای امنیت، در نشست شامگاه چهارشنبه ۱۹ نوامبر،  بیانیه‌ای در محکومیت حمله به کنیسه محله حارنوف در بیت‌المقدس منتشر کردند. در این بیانیه از تشدید نزاع در خاورمیانه ابراز نگرانی شده و رهبران سیاسی و شهروندان به همکاری در راستای کاهش تحریک وتشنج فراخوانده شده‌اند. این بیانیه حمله به کنیسه را «نفرت‌انگیز» خواند.

شورای امنیت در این باره نیز هشدار داده که هرگونه اقدامی در مقابله با تروریسم، باید در چارچوب حقوق بین‌المللی باشد. این یادآوری معطوف به تصمیمات بنیامین نتانیاهوست که در واکنش به حملات اخیر فلسطینی‌ها، دستور تخریب خانه‌های عاملان احتمالی حملات را داده است.

روز چهارشنبه، خانه راننده‌ای که با مینی‌بوس به شهروندان اسرائیلی کوبیده بود، ویران شد. این فلسطینی توسط پلیس اسرائیل کشته شده اما مقامات اسرائیلی علاوه بر تخریب خانه او، حق اقامت همسرش در بیت‌المقدس را گرفته و سه فرزند و مادر او را نیز به کرانه باختری رود اردن تبعید کردند.

کنشگران حقوق بشر از ادامه چنین سیاستی ابراز نگرانی کرده و تاکید می‌کنند که مجازات بستگان و خانواده عاملان احتمالی سوءقصدها، غیرانسانی و نقض آشکار حقوق بین‌المللی است.

روز سه‌شنبه دو فلسطینی با ساطور و سلاح سبک به کنیسه‌ای در محله حارنوف در غرب بیت‌المقدس حمله کرده و چهار نفر را کشتند. سه نفر از قربانیان، جهانگردان آمریکایی بودند و یک نفر دیگر بریتانیایی بود. دو مامور پلیس نیز به سختی مجروح شدند که یکی از ‌آنها در بیمارستان درگذشت. هر دو عامل حمله نیز با شلیک پلیس کشته شدند.

این حمله در واکنش به کشته شدن یک فلسطینی انجام گرفت. جسد حلق‌آویز شده این راننده مینی‌بوس‌، یکشنبه شب (۱۶ نوامبر) در بیت‌المقدس شرقی پیدا شد و نا‌آرامی‌های جدیدی را دامن زد. پلیس اسرائیل می‌گوید این فلسطینی خودکشی کرده اما خانواده‌‌اش با اشاره به آثار ضرب و جرح روی بدن وی، یهودیان افراطی را مسئول مرگ او می‌دانند.

گروه تندروی «جبهه‌ مردمی برای آزادی فلسطین»، مسئولیت حمله به کنیسه حارنوف را بر عهده گرفته اما نتانیاهو حماس و محمود عباس را متهم به تحریک فلسطینی‌ها برای حمله به مراکز یهودی کرده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بیانیه‌ای در محکومیت این حمله داده و از فلسطینی‌ها خواسته دست به چنین اقداماتی نزنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.