ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما طرح اصلاح نظام مهاجرتی در آمریکا را ابلاغ کرد

با وجود مخالفت‌های جمهوری‌خواهان، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با فرمانی طرح خود را برای اصلاح نظام مهاجرتی در این کشور ابلاغ کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌رغم مخالفت‌های جمهوری‌خواهان طرح اصلاح نظام مهاجرتی را طی فرمانی ابلاغ کرد. این در حالی است که این اصلاحات توسط مجلس نمایندگان به تصویب نرسیده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما در یک سخنرانی تلویزیونی که از کاخ سفید پخش می‌شد از کنگره آمریکا خواست با تصویب قانون جدید، نظام مهاجرت کشور را اصلاح کنند تا نیازی به اقدامات اجرایی او نباشد.

او گفت: «عفو عمومی می‌تواند غیرمنصفانه باشد. بازگرداندن‌های دسته‌جمعی هم ممکن نیست و هم با طبیعت ما سازگار نیست.»

وی با «عادلانه‌تر و منصفانه‌تر» خواندن طرح اصلاح نظام مهاجرتی، از مهاجران غیرقانونی در آمریکا خواست تا «از سایه به‌در آیند».

۱۱ میلیون مهاجر در ایالات متحده بدون مجوز اقامت زندگی می‌کنند و طرح جدید شامل پنج میلیون تن از آن‌ها خواهد شد. بدین ترتیب، باراک اوباما، بدون آن‌که از حمایت مجلس نمایندگان برخوردار باشد، با صدور فرمان ریاست جمهوری، مانع از اخراج آن‌ها از آمریکا می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ مجلس سنای آمریکا، یکی از دو مجلس قانون‌گذاری کنگره، لایحه اصلاح نظام مهاجرتی را تصویب کرد اما مجلس نمایندگان تاکنون از این کار خودداری کرده است.

در طرح اصلاح نظام مهاجرتی، والدین مهاجرانی که دست‌کم ۵ سال در آمریکا زندگی کرده اما فرزند آن‌ها به‌طور قانونی در این کشور اقامت داشته باشد، می‌توانند ویزای اقامت و مجوز کاری سه ساله درخواست کنند. آن‌ها اما مزایای دولت فدرال، نظیر کمک مالیاتی و بیمه سلامت را در اختیار نخواهند داشت.

در این طرح به کار مهاجران در بخش صنعت و فن‌آوری توجه شده و اجازه اقامت آن‌ها تمدید می‌شود.

همچنین در نظر گرفته شده که امنیت نوار مرزی ایالات متحده با مکزیک افزایش پیدا کند. در مرز آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از مهاجرت مکزیکی‌‌ها دیواری وجود دارد. مهاجران مکزیکی در کمتر از ۳۰ تا ۴۵ ثانیه می‌توانند از این دیوار عبور ‌کنند.

مهاجران خارجی که به خاطر بزهکاری سوءپیشینه دارند و همچنین گروهی از مهاجران که به‌ تازگی وارد خاک آمریکا شده‌اند نمی‌توانند از مزایای فرمان ریاست جمهوری استفاده کنند و مجوز اقامت قانونی بگیرند.

سناتورهای جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا معتقدند در ارائه این طرح، اوباما از محدوده اختیارات خود فراتر رفته و به «عفو عمومی» کسانی دست زده که اعمال غیرقانونی انجام داده‌اند.

باراک اوباما اما این انتقادها را رد کرد و طرح خود را «معتدل» نامید و گفت مجرمان از آمریکا اخراج می‌شوند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای افرادی که غیرقانونی به آمریکا وارد می‌شوند در نظر گرفته خواهد شد.

جان بوئينر، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا، طرح اوباما را مورد انتقاد قرار داد و در یک پیام اینترنتی گفت: «رئيس‌جمهور پیش از این گفته بود که او پادشاه يا امپراتور نيست اما بدون شک او همچون شاهان و امپراتوران رفتار می‌کند.»

جان مک کین، سناتور جمهوری‌خواه نیز ابلاغ طرح اصلاح نظام مهاجرتی از سوی اوباما را «غیرقانونی» نامید و آن را «ناکارآمد» خواند.

موضوع مهاجران در سال‌های گذشته همواره از موضوعات مورد نزاع بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بوده است. با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان در انتخابات اخیر کنگره آمریکا، اکثریت آرا در سنا را هم به دست آورده‌اند، انتظار می‌رود که آن‌ها همچنان به مخالفت‌شان در موضوع مهاجران غیر قانونی ادامه دهند. جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره به اوباما هشدار داده بودند که از صدور چنین فرمانی بپرهیزد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.