ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون اصل نود: بنزین‌های وارداتی استاندارد نیست

در حالی که سازمان محیط زیست می‌گوید با واردات بنزین یورو ۴ از آلودگی هوا کاسته شده، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس می‌گوید بنزین‌‌های جدید از استاندارد یورو ۲ نیز پایین‌تر است.

در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید پس از واردات بنزین با استاندارد یورو ۴ به کشور، از آلودگی هوا در کلانشهرهای ایران کاسته شده، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بنزین‌های وارداتی را محصولاتی با استانداردی پایین‌تر از استاندارد یورو ۲ معرفی کرده است.

کمیسیون اصل نود مجلس می‌گوید بنزین‌های ایرانی سرطان‌زا نیست

سازمان حفاظت محیط زیست با برخی نمایندگان مجلس بر سر لزوم توقف تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی در ایران اختلاف نظر دارد. سازمان محیط زیست بنزین تولید شده در پتروشیمی را آلاینده و سرطان‌زا می‌داند، در حالی که برخی از اعضای کمیسیون اصل نود مجلس می‌گویند بنزین‌های تولید پتروشیمی ایران استاندارد است و لزومی به واردات بنزین از خارج نیست.

مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل نود، روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان در یک نشست خبری در اردبیل به خبرنگاران گفت که شایعه آلودگی بنزین داخلی در حقیقت تضعیف تولید ملی است و عده‌ای سعی کرده‌اند غیر‌واقعی و غیر‌منصفانه به آن دامن بزنند. به گفته افضلی‌فرد، بنزین وارداتی به جای آنکه از استاندارد یورو ۴ برخوردار باشد حتی از شاخص یورو ۲ نیز برخوردار نیست.

او همچنین اعلام کرد که در حال حاضر کمتر از ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در ایران تولید می‌شود که باید این بخش را تقویت کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، این کمیسیون تاکنون جلساتی را با متولیان این حوزه و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار کرده است و در این جلسات به صراحت اعلام شده که بنزین تولید داخلی حتی بر اساس مستندات ارائه شده و گزارش سازمان بازرسی هیچگونه آلودگی ندارد و شایعات مطرح شده در این زمینه، غیر‌واقعی است.

پیش‌تر محمد علی پورمختار، رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز گفته بود که ادعای سازمان حفاظت محیط زیست در مورد غیر استاندارد و آلوده بودن بنزین‌های تولیدی در پتروشیمی‌ها صحیح نیست.

وزارت نفت: بنزین تولید پتروشیمی دیگر توزیع نمی‌شود

در حالی که کمیسیون اصل نود بنزین‌های تولید پتروشیمی را استاندارد ارزیابی می‌کند، بیژن زنگنه، وزیر نفت، بار دیگر تاکید کرد این بنزین‌ها غیر استاندارد است و دیگر توزیع نخواهد شد.

زنگنه در برنامه تلویزیونی «شب آفتابی» که از شبکه تهران پخش شد اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در مخالفت با بنزین تولید پتروشیمی را ستود و گفت که معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست، کار دشواری برای توزیع بنزین یورو ۴ در کلانشهرها انجام داده است.

او با انتقاد از کسانی که بنزین‌های وارداتی را بدون استاندارد ارزیابی می‌کنند گفت:« این که کسی معتقد است که بنزین یورو ۴ با یورو ۲ و غیر استاندارد تفاوتی ندارد، قابل فهم نیست.»

وزیر نفت ایران تاکید کرد در جایگزینی بنزین یورو ۴ وارداتی به جای بنزین‌های تولید پتروشیمی «لجبازی با کسی نداشته و سیاسی کاری نداریم و بحث ما حرفه‌ای است».

برخی از نمایندگان مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت را متهم می‌کنند که انگیزه آن‌ها از توقف تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی، انگیزه‌ای سیاسی و اقتصادی است و در اصل با اقداماتی که از زمان دولت دهم آغاز شده مخالفت می‌ورزند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.