ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشدید نظارت بر ورزشکاران مشمول خدمت سربازی

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اگر یک مشمول خدمت نظام وظیفه تصمیم به فعالیت ورزشی رسمی بگیرد باید نخست به دفاتر پلیس +۱۰ استان معرفی شود.

حمید صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) از تشدید نظارت این سازمان بر ورزشکاران مشمول خدمت سربازی خبر داده است.

حمید صدرالسادات در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اعلام تشدید نظارت بر ورزشکاران مشمول خدمت سربازی گفته است: «اقدامات کنترلی و نظارتی خود را روی ورزشکاران مشمول ساماندهی بیشتری کرده‌ایم و با توافقی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم تصمیم بر این شد تا آن دسته از ورزشکارانی که به سن مشمولیت رسیده‌اند و قصد بستن قرارداد با تیم‌های ورزشی را دارند طی مراحلی کارشان انجام شود.»

صدرالسادات با اشاره به اینکه تمامی این مراحل به شکل مکتوب انجام خواهد شد گفت: «همانطور که برای رفتن به دانشگاه سوابق سربازی متقاضیان و وضعیت خدمتی‌شان بررسی می‌شود، از این پس برای بستن قرارداد و پیوستن به تیم‌های ورزشی نیز این سوابق باید بررسی و احراز و پس از صدور مجوز اولیه فرد در باشگاه‌های ورزشی به کار گرفته شود.»

بر اساس این گزارش، اگر یک مشمول خدمت نظام وظیفه تصمیم به فعالیت ورزشی رسمی بگیرد باید نخست به هیات‌های ورزشی مراجعه کند تا این مراکز وی را برای بررسی سوابق به دفاتر پلیس +۱۰ استان معرفی کنند.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا پس از صدور مجوز اولیه، پرونده فرد متقاضی فعالیت ورزشی به سازمان وظیفه عمومی منتقل و در آنجا بررسی مجدد می‌شود.

تشدید نظارت بر ورزشکاران مشمول خدمت سربازی از نیمه آبان ماه جنبه اجرایی یافته است.

به گفته صدرالسادات این مقررات شامل تمامی ورزشکاران می‌شود و ویژه تیم‌های لیگ برتر یا تیم‌های ملی نیست و هر ورزشکاری که بخواهد به شکل حرفه‌ای و رسمی وارد این حوزه شود باید این مراحل را پشت سر بگذارد.

جعلی بودن کارت پایان نظام وظیفه بعضی از بازیکنان فوتبال

۱۵ شهریورماه سال جاری سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، با انتشار یک اطلاعیه‌، اعلام کرد که وضعیت نظام وظیفه ۹۵ فوتبالیست در حال بررسی است و کارت معافیت ۱۳ نفر از آنان باطل شده است.

از ۹۵ فوتبالیست اعلام شده، ۵۶ نفر دارای معافیت پزشکی، ۲۶ نفر دارای معافیت ایثارگری والدین، هفت نفر دارای معافیت کفالت، سه نفر دارای معافیت سه برادری و سه نفر دیگر نیز معافیت تحصیلی دارند. برخی از نام‌های مطرح شده، بازیکن تیم‌های رسمی فوتبال نبوده‌اند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که این سازمان، «طی سالیان گذشته بیش از هزاران فوتبالیست و ورزشکاران قهرمان ایران اسلامی را با صدور مجوزهای قانونی جهت شرکت در مسابقات، همراهی کرده و تلاش شده برای حضور موفق آنان درمیادین ورزشی ، شرایط مساعدی فراهم شود بدیهی است. در صورت بروز هرگونه تخلف و سوء استفاده از حسن نیت این سازمان، قاطعانه با این موضوع برخورد خواهد شد».

ادعاهای مطرح شده درباره جعلی بودن کارت پایان نظام وظیفه بعضی از بازیکنان فوتبال از زمانی قوت گرفت که مشخص شد برخی از آنان از معافیت‌های پزشکی یا معافیت‌های تحصیلی غیر واقعی استفاده کرده‌اند.

در پی این ماجرا، سازمان لیگ فوتبال ایران حضور این بازیکنان در مسابقات را تا زمان مشخص شدن وضعیت معافیت‌شان ممنوع کرد.

باشگاه‌هایی که به دنبال این جریان، امکان استفاده از برخی بازیکنان‌شان را از دست دادند، به این تصمیم سازمان لیگ معترض شده‌اند. این باشگاه‌ها معتقدند که وضعیت معافی بازیکنان باید پیش از عقد قراردادشان با باشگاه‌ها مشخص می‌شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.