ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با مجوز رهبر ایران، نجفی سرپرست وزارت علوم ماند

با حکم رئیس دولت یازدهم، نجفی تا انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سرپرتی این وزارت‌خانه را با مجوز رهبر ایران بر عهده خواهد داشت.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در پی مجوز رهبر این کشور سرپرستی محمدعلی نجفی بر وزارت علوم را تمدید کرد.

مهلت سرپرستی نجفی بر وزارت علوم روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان به پایان می‌رسید

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش داد که بنابر حکم رئیس دولت یازدهم، نجفی تا انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سرپرستی این وزارت‌خانه را بر عهده خواهد داشت.

پیش از این مطرح شده بود که در پی عدم رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران با «حکم حکومتی» آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر این کشور به‌عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب خواهد شد.

بنابر اصل ۱۳۵ قانون اساسی، مهلت سرپرستی يک وزارتخانه سه ماه است. بر این اساس مهلت قانونی اداره وزارت علوم به ریاست نجفی روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان، به پایان می‌رسید.

مجلس ایران تاکنون به چهار گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای در اختیار گرفتن وزارت علوم رأی اعتماد نداده است.

نمایندگان مجلس ایران در ۲۹ مرداد امسال با ۱۴۵ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع، رضا فرجی دانا، وزیر وقت علوم را استیضاح و از کار برکنار  کردند. از آن زمان تا کنون نجفی سرپرستی این وزارت‌خانه را بر عهده دارد.

حسن روحانی، روز چهارشنبه ۲۸ آبان و یک روز پس از آن‌که نمایندگان مجلس به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، چهارمین وزیر پیشنهادی علوم رأی اعتماد ندادند، محمد فرهادی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی دولت میرحسین موسوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

پنجمین وزیر پیشنهادی علوم درحالی راهی مجلس است که امروز محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به رأی اعتماد نمایندگان به محمد فرهادی ابراز امیدواری کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.