ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بی‌برقع در بند»، بهترین مستند تلویزیونی جوایز بین‌المللی «امی»

مستند «بی‌برقع در بند» ساخته نیما سروستانی فیلمساز ساکن سوئد از سوی جوایز «امی» سال ،۲۰۱۴ به عنوان بهترین مستند تلویزیونی سال شناخته شد.

فیلم مستند «بی‌برقع در بند» ساخته نیما سروستانی، عنوان بهترین مستند تلویزیونی جوایز بین‌المللی «امی» سال ۲۰۱۴ را از آن خود کرد.

مشکلات زنان افغان در جامعه سنتی و بسته این کشور در فیلم «بی برقع در بند» روایت می‌شود.

چهل و دومین دوره جوایز بین‌المللی صنعت تلویزیون (امی) دوشنبه شب ۲۵ نوامبر/ ۴ آذرماه سال جاری، در هتل هیلتون نیویورک برگزار شد. در این مراسم بهترین ساخته‌های تلویزیونی و بازیگران برتر سال ۲۰۱۴ در بخش‌های گوناگون انتخاب و اعلام شدند.

به گزارش وب سایت جایزه امی، مستند «بی‌برقع در بند» ساخته نیما سروستانی فیلمساز ساکن سوئد به تهیه‌کنندگی مریم ابراهیمی به عنوان بهترین مستند تلویزیونی سال جاری شناخته شده است.

مریم ابراهیمی، نقاش، فیلمساز و تهیه کننده فیلم های مستند، در مراسم این برنامه، جایزه و لوح تقدیر جایزه امی را دریافت کرد. وی با ابراز خوشحالی به دلیل رقابت این فیلم با چند مستند برجسته جهانی گفت: «سه فیلم دیگر در بخش مستند نامزد بودند که هر سه قوی بودند و من خیلی خوشحالم که فیلم "بی‌برقع در بند" توانست در این رقابت مورد توجه قرار بگیرد.»

این تهیه‌کننده و فیلمساز درباره واکنش بینندگان و منتقدان سینمایی حاضر در هتل هیلتون نیویورک نسبت این فیلم گفت: «برای کسانی که فیلم را دیدند به طور عمده سه نکته جالب بود؛ "شرایط و موقعیت دشوار افغانستان" در زمان ساخت فیلم برای سازندگان؛ و هم "چگونگی حضور آنان در زندان زنان" این کشور و "رسیدن به رابطه‌ای مناسب با زندانیان برای اینکه بتوانند در مقابل دوربین راحت باشند". بیشتر حول این نکات حرف زده شد.»

مستند «بی برقع در بند»، به داستان زندگی چند تن از زنان افغان می‌پردازد که در یکی از زندان‌های افغانستان به سر می‌برند.

مستند «بی برقع در بند»، به داستان زندگی چند تن از زنان افغان می‌پردازد که از خانه خود فرار کرده‌اند و در راه رسیدن به مرکز حمایت از زنان در افغانستان دستگیر شده‌اند و حال در یکی از زندان‌های این کشور به سر می‌برند. به این بهانه مشکلات زنان افغان در جامعه سنتی زادگاه شان روایت می‌شود.

در این فیلم زندان، گاه به منزله پناهگاهی برای زنان زندانی در برابر خشونت آشکار و پنهان جامعه به تصویر کشیده می‌شود.

نیما سروستانی، فیلمسازی را با ساخت چند فیلم مستند درباره دلایل خروج پناهجویان ایرانی از کشورشان در سال‌های پایانی دهه ۸۰ و سال‌های آغازین دهه ۹۰ میلادی آغاز کرده است. نخستین فیلم‌های او «بک‌گراند»، «بلیت یکطرفه»، «هفت سال بعد»، «درد پنهان» و «چند سال بعد» در این ردیف قرار می‌گیرند.

سروستانی علاوه بر فیلم «بی‌برقع در بند»، چند فیلم نیز درباره آسیب‌های مختلف اجتماعی در ایران و افغانستان ساخته است؛ فیلم‌هایی چون «برهنه و باد»، «حراج کلیه» و «روی مرز ناامیدی» در ایران؛ و «دایره بسته»، «سهیلا» و «ارزش من ۵۰ گوسفند بود» در افغانستان.

دیگر جوایز «امی»

در مراسم اهدای جوایز بهترین برنامه‌های تلویزیونی در سطح جهانی، علاوه بر مستند «بی‌برقع در بند»، برترین آثار و چهره‌های تلویزیونی در سطح بین‌المللی انتخاب شدند.

در بخش سریال‌های درام بین‌المللی سریال «یوتوپیا» از انگلستان در رقابت با سریال‌هایی از شیلی‌، فرانسه و ژاپن موفق به کسب جایزه اصلی شد و در بخش مینی‌سریال‌های تلویزیونی نیز «جنگ نسل‌ها» از آلمان به جایزه رسید.

همچنین فصل دوم سریال «چه می‌شود اگر؟» محصول بلژیک نیز در رقابت با آثاری از استرالیا، آفریقای جنوبی و برزیل جایزه بهترین سریال کمدی بین المللی را از آن خود کرد.

در بخش بازیگری نیز جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز امی امسال به «استفن دیلان» برای نقش‌آفرینی در سریال «در تونل» محصول کشور انگلستان رسید و «بیانکا رجیسمن» نیز برای «دنیای جدید» جایزه بهترین بازیگران چهل و دومین دوره جوایز تلویزیونی را از آن خود کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.