ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در عملیات انتحاری در نیجریه

یک‌بار دیگر در شهر مایدوگوری در شمال شرقی نیجریه و از مهم‌ترین مراکز بوکو حرام دو انفجار پیاپی رخ داد. تعداد دقیق کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست.

در دو عملیات انتحاری پیاپی در شهر مایدوگوری در شمال شرقی نیجریه دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند. شبکه الجزیره تعداد کشته‌شدگان را ۶۰ نفر گزارش داده است. مقامات محلی گفته‌اند عده زیادی به قتل رسیده‌اند. هنوز تعداد دقیق کشته‌شدگان در این دو انفجار مشخص نیست.

یکی از تروریست‌ها ابتدا بمبی را که در یک سه‌چرخه موتوری پنهان کرده بود، منفجر کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه تروریست‌ها دو زن باحجاب بوده‌اند. یکی از این زنان ابتدا در میدان شهر مایدوگوری بمبی را که در یک سه‌چرخه موتوری پنهان کرده بود منفجر کرد و هنگامی که مردم سراسیمه به یاری مجروحان شتافتند، زن دیگری بمبی را که زیر حجابش پنهان کرده بود منفجر کرد.

شهر مایدوگوری مرکز استان بورنو و از مهم‌ترین مراکز فعالیت گروه بوکو حرام است. در جولای گذشته در یک عملیات انتحاری در این شهر ۶۵ نفر کشته شدند. بوکو حرام از پنج سال پیش تاکنون برای برقراری حکومت اسلامی در نیجریه دست به عملیات تروریستی می‌زند. در این عملیات تاکنون هزاران کشته شده‌اند.

بوکو حرام در این مدت موفق شده است شمال شرقی نیجریه را که مهم‌ترین تولیدکننده نفت در قاره آفریقاست و با این حال ۷۵ درصد جمعیت آن در فقر به سر می‌برد، تحت تسلط خود درآورد. پس از آنکه هفته پیش شبه‌نظامیان بوکو حرام پیشنهاد آتش‌بس دولت نیجریه را رد کردند، حملات آنان فزونی گرفته است.

یکشنبه گذشته در حمله شبه‌نظامیان بوکو حرام به ماهی‌فروشان دریاچه چاد ۴۵ نفر کشته شدند. ارتش نیجریه موفق شد شبه‌نظامیان را از شهر مایدوگوری بیرون براند، اما آن‌ها به روستاهای پیرامون شهر پناه بردند و عملیاتشان علیه دولت مرکزی را سامان تازه‌ای دادند. دولت نیجریه از سال ۲۰۱۳ در استان بورنو حکومت نظامی اعلام کرده، و با این‌حال نتوانسته مانع عملیات تروریستی بوکو حرام شود.

روز گذشته، دوشنبه ۲۴ نوامبر شبه‌نظامیان بوکو حرام در شهر داماسک که آن هم در استان بورنو قرار دارد، بدون آنکه هدف مشخصی داشته باشند، به روی مردمانی که در بازار شهر در حال رفت و آمد بودند آتش گشودند. به گزارش خبرگزاری فرانسه هنوز تعداد کشته‌شدگان در این حمله مشخص نشده. اما مقامات محلی احتمال داده‌اند که عده زیادی در این حمله تروریستی کشته یا مجروح شده باشند. فردای آن روز شبه‌نظامیان کنترل شهر داماسک را به دست گرفتند.

برخی از ناظران اعتقاد دارند حادثه داماسک و تصرف شهر از تغییر استراتژی بوکو حرام نشان دارد. این نخستین بار است که بوکو حرام شهری در شمال نیجریه را تصرف می‌کند.

در شمال شرقی نیجریه که سنگر اصلی بوکو حرام است، از هر چهار زن و از هر دو مرد، تنها یک نفر سواد خواندن و نوشتن دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.