ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قتل سه مأمور انتظامی در سیستان و بلوچستان

اشخاص نقابدار و مسلح در شهرستان زهک سه مأمور نیروی انتظامی را به رگبار بستند. هنوز گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته. نماینده زاهدان، سیستان و بلوچستان را با موصل مقایسه کرده.

سه مأمور انتظامی هنگام گشت شبانه‌شان در شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان به قتل رسیدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داده است که بامداد چهارشنبه ۵ آذر/ ۲۶ نوامبر یک خودروی سواری پژو که سرنشینانش نقاب‌دار و مسلح بودند، به سوی سه مأمور انتظامی آتش گشودند. این مأموران در میدان الغدیر در شهر زهک مشغول گشت شبانه بودند. دو تن از مأموران به نام‌های ستوان دوم بدیل مختاری و ستوان سوم حسین کیخا هماندم کشته شدند و یک سرباز وظیفه به نام محمد جواد گوری با جراحات شدید به بیمارستان انتقال یافت، اما در بیمارستان درگذشت.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به خبرگزاری فارس گفته است این سه نفر مشغول گشت‌زنی در شهر بوده‌اند که اشخاص نقابدار و مسلح به آن‌ها حمله کرده‌اند و آن‌ها را به رگبار بسته‌اند. حسین رحیمی گزارش داده که اشخاص مسلح با دوخودرو به مأموران انتظامی حمله کرده‌اند.

خبرگزاری دانا، از خبرگزاری‌های نزدیک به محافل اطلاعاتی در ایران گزارش داده است که اشخاص نقاب‌دار و مسلح، پس از حمله به مأموران ناجا به سوی روستای خمک گریخته‌اند.

سرنوشت دانایی‌فر همچنان در ابهام

۱۸شهریور ماه سال جاری بیش از ۷۰ نفر به پاسگاه‌ مرزی ۱۷۱ سپاه پاسداران در سراوان حمله کردند. جیش‌العدل مسئولیت این حمله را پذیرفت و اعلام کرد که این پاسگاه را همراه با دو دستگاه تانک به طور کامل منهدم کرده است. جیش‌العدل مدعی شده بود که در این حمله ۱۰ تن از نیروهای جمهوری اسلامی را کشته و

شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان

چندین تن را زخمی کرده است. جیش‌العدل اعلام کرده بود که به خونخواهی عبدالرئوف ریگی به پاسگاه سپاه پاسداران حمله کرده است.

عبدالرئوف ریگی، رهبر جیش‌العدل بود که سپس گروه شبه‌نظامی جیش‌النصر را تأسیس کرد. این گروه شامگاه ۱۷ بهمن ۹۲ در منطقه «جکیگور» در شرق کشور، در مرز مشترک با پاکستان پنج مرزبان ایرانی را ربود. چهار تن از مرزبانان در فروردین ماه آزاد شدند و به خاک ایران بازگشتند. گفته شد که یکی از مرزبانان به نام جمشید دانایی‌فر توسط جیش‌العدل به قتل رسیده است، اما ۳۱۳ روز پس از این گرو‌گانگیری همچنان از سرنوشت جمشید دانایی‌فر اطلاعی در دست نیست.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، چهارشنبه ۵ آذر/ ۲۶ نوامبر به خبرگزاری مهر گفته است که دولت همچنان در حال پیگیری سرنوشت دانایی‌فر است.

سیستان و بلوچستان: موصل ایران

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستوری که سه‌شنبه ۲۰ آبان ماه در مجلس شورای اسلامی ایراد کرد، استان سیستان و بلوچستان را با موصل عراق مقایسه کرد و گفت: «نگرانیم که در این استان اتفاقاتی که در موصل رخ داده، بیفتد که آن وقت دیگر دیر است.»

او از امکانات اندک و تبعیض اجتماعی گلایه کرد و گفت مردم استان به دلیل کمبود امکانات در حال مهاجرت به شهرهای دیگرند. او از دولت و از شورای عالی امنیت ملی خواست فکری به حال امنیت این استان کنند.

به گفته حسینعلی شهریاری، استان سیستان و بلوچستان تنها استان ایران است که هنوز از لوله‌کشی گاز بی‌نصیب مانده است.

مصطفی محمد نجار، مشاور عالی رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ایران در واکنش به سخنان نماینده زاهدان، این‌گونه اظهارات را «نوعی بازی در پازل دشمن» خواند که به گفته‌ او «نشانه‌ای است از عدم آگاهی این نماینده محترم از اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی».

او همچنین از کمیسیون امنیت ملی مجلس خواست تا تذکرات لازم را به این نماینده بدهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    تصادف ساختگی برای کشتن محمد نوری زاد سایت سحام نیوز: محمد نوری‌زاد» هنرمند منتقد حکومت ایران، روز چهارشنبه از یک سانحه خطرناک رانندگی در میدان توحید تهران جان سالم به در برد. وی براثر این سانحه مشکوک رانندگی، مدتی بی‌هوش بود و پس از آن با کمک اورژانس تهران به هوش آمده است. درهمین رابطه وی در مطلبی با عنوان« من هنوز زنده ام!» به شرح اندک این حادثه پرداخته است: «صبح ساعت ده، در راه بندانِ میدان توحید توقف کرده بودم. یک کامیونِ ترمز بریده با سرعت از پی آمد و محکم به اتومبیل من کوفت. سرم به ستون اتاق خورد و بیهوش شدم. پانزده دقیقه ی بعد وقتی به هوش آمدم پلیس ها آمده بودند و مأموران اورژانس نیز. کامیونِ زباله بعد از درهم کوفتن اتومبیل من، به حاشیه ی خیابان پناه برده بود. از اتومبیل من هیچ نماند. کشان کشان بردیمش پارکینگ. می گویم: من هنوز زنده ام. همین آیا مهم نیست؟» در همین حال یکی از مخاطبان محمد نوری‌زاد ذیل این مطلب در صفحه فیس بوک‌ نوشته است: «کامیون ترمز نمی بره!! با سیم نیست که پاره بشه… ترمزش بادی است و اگر مخزنش باد نداشته باشه اصلا ماشین حرکت نمی‌کنه ، ١٠٠% از قصد(عمد) بوده . لطفا بیشتر مراقب باشید.» پیش‌تر و درتابستان ۱۳۷۵ درقتل‌های موسوم به قتل‌های زنجیره ای، حکومت ایران قصد داشت تعداد زیادی از نویسندگان منتقد حکومت را به قتل برساند و اتوبوس حامل آنان را به دره پرتاب کند که با هوشیاری مسافران، این جنایت ناکام مانده بود.

  • فرامرز

    چند روز پیش پلیس در خاش یک جوان را کشت حالا برعکس پلیس کشته شده.ماجرا تمامی ندارد

  • حامد

    راستش نیروی انتظامی فعلا تمرکز اش روی دستگیری دختر و پسرهاییه که رو ی نیمکت پارک گپ می زنند (بخدا دیدم ها) اوج فعالیت و اضافه کاریشون هم دستگیری خانم های بوت پوشه . فکر نمی کنم عرضه دستگیری اشرار لب مرز رو داشته باشند چون اگر داشتند اسید پاش رو توی مرز های خودمون دستگیر می کردند