ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیجریه: ۴۰ نفر در بمب‌گذاری کشته شدند

بمبی در شمال شرقی نیجریه در یک تقاطع شلوغ منفجر شد. چندین اتوبوس در آتش سوختند و بسیاری کشته‌ شدند. ظن اصلی، متوجه گروه اسلامگرای بوکوحرام است.

در یک بمب‌گذاری در شمال شرق نیجریه در پنجشنبه ۲۷ نوامبر / ۶ آذرماه حدود ۴۰ نفر کشته شدند. این بمب در ایستگاه اتوبوسی واقع در یک تقاطع شلوغ در ۳۰ کیلومتری غرب شهر موبی منفجر شد.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، شاهدان عینی می‌گویند پس از انفجار بمب، «همه جا جنازه‌های کشته‌شدگان روی زمین بود» و چندین اتوبوس در آتش می‌سوختند.

در میان کشته‌شدگان پنج سرباز نیز بودند. هفت سرباز دیگر زخمی شدند.

بنا به این گزارش بمب زمانی منفجر شد که یک گروه از سربازان از گشت‌زنی روزانه در این منطقه باز می‌گشتند.

شهر موبی در نزدیکی مرز کامرون قرار دارد. این شهر در ماه‌های گذشته توسط گروه اسلامگرای تندروی بوکو حرام تصرف شده بود اما بعد از دست آن‌ها خارج شد.

مقامات نظامی نیجریه، بوکو حرام را مسئول این انفجار می‌دانند اما هنوز کسی مسئولیت این بمب‌گذاری را به عهده نگرفته است.

این گروه در روزهای اخیر چندین عملیات تروریستی انجام داده است. روز سه‌شنبه در شهر مایدوگوری نیز دو بمب‌گذاری‌ انتحاری رخ داد که بیش از ۴۰ نفر را به کشتن داد.

«بوکو حرام»، به معنای حرام بودن آموزش غربی است. این گروه از سال ۲۰۰۹ در راه برقراری حکومت اسلامی برپایه قوانین سخت‌گیرانه شریعت می‌جنگد. از آن زمان تاکنون در عملیات این گروه هزاران نفر کشته شده‌اند. بوکو حرام مناطق بسیاری را در شمال نیجریه تحت کنترل خود در آورده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.