ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر در انفجار مسجد کانو در نیجریه کشته شدند

انفجار در مسجد اعظم شهر کانو در شمال نیجریه، جان بیش از ۱۲۰ نفر را گرفت و ۲۷۰ تن را مجروح کرد. شاهدان گفته‌اند پس از سه انفجار پیاپی، تیراندازی مردان مسلح شروع شد.

انفجار در مسجد اعظم شهر کانو در شمال نیجریه، جان بیش از ۱۲۰ نفر را گرفت و ۲۷۰ زخمی به جای گذاشت. شاهدان عینی گفته‌اند که پس از سه انفجار پیاپی، تیراندازی مردان مسلح شروع شد.

ظهر جمعه ۲۸ نوامبر، مسجد اصلی شهر کانو در شمال نیجریه صحنه سه انفجار متوالی بود. دستکم ۱۲۰ نفر جان خود را در انفجار از دست داده‌اند. تعداد قربانیان می‌تواند بیش از این باشد. رویترز به نقل از شاهدان عینی نوشته که برخی از قربانیان بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند. این شاهدان گفته‌اند که پس از انفجار و در میان هول و وحشت نمازگزاران، صدای تیراندازی آمد.

سخنگوی ارتش نیجریه وقوع انفجار را بدون ذکر تعداد قربانیان تأیید کرده‌ است. پلیس این کشور می‌گوید تنها ۳۵ نفر جان خود را در حمله از دست داده‌اند.

کانو بزرگترین شهر مسلمان‌نشین در شمال نیجریه است. مسجد اعظم این شهر مستقیماً به مقر محمد زنوسی‌، امیرکانو متصل است. زنوسی دومین مقام روحانیون مسلمان در نیجریه به شمار می‌رود و ظاهراً وی هدف این بمب‌گذاری بوده است. اما آن گونه که رسانه‌ها نوشته‌اند، زنوسی در حال حاضر خارج از نیجریه و در عربستان سعودی به سر می‌برد.

محمد زنوسی، دومین مقام مذهبی مسلمانان نیجریه است

زنوسی در هفته‌های گذشته از مسلمانان نیجریه در همین مسجد خواسته بود علیه شبه‌نظامیان بوکوحرام به پا خیزند. یکی از کارکنان مقر زنوسی گفته است: «از زمان اعلام این فراخوان می‌دانستیم که اتفاقی خواهد افتاد و برای همین تدابیر امنیتی را تشدید کردیم.»

هنوز کسی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما ظن اصلی متوجه گروه تروریستی بوکوحرام است. شبه‌نظامیان این گروه تنها مسیحیان را هدف نمی‌گیرند بلکه مسلمانان میانه‌رو را نیز در شمار دشمنان خود حساب می‌کنند.

سوءقصدهای متوالی این گروه در شهرهای مختلف نیجریه در پنج سال گذشته جان هزاران نفر را گرفته است. بوکوحرام می‌خواهد در شمال نیجریه که تراکم جمعیتی بالاتری دارد، حکومت اسلامی دایر کند.

یک روز پیش از حمله به مسجد کانو، انفجاری در یک ایستگاه اتوبوس در ۳۰ کیلیومتری شهر موبی جان ۴۰ نفر را گرفت. بمب زمانی منفجر شد که یک گروه از سربازان از گشت‌زنی روزانه در این منطقه باز می‌گشتند. مسئولیت این انفجار را هنوز کسی بر عهده نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.