ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری پلیس مصر با معترضان در میدان تحریر

شامگاه گذشته بیش از هزار تن از مردم خشمگین در اعتراض به تبرئه حسنی مبارک به میدان تحریر آمدند. نیروهای امنیتی دست‌کم یکصد تن از معترضان را بازداشت کرده‌اند.

پس از تبرئه حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر از اتهام‌های مالی و کشتار معترضان، شامگاه گذشته بیش از هزار تن از مردم خشمگین در اعتراض به حکم دادگاه به میدان تحریر آمدند. نیروهای امنیتی دست‌کم یکصد تن از معترضان را بازداشت کرده‌اند.

پلیس میدان تحریر در قاهره را محاصره کرده است

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که پلیس به سوی تظاهرکنندگان خشمگینی که در اعتراض به تبرئه حسنی مبارک در میدان تحریر اجتماع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

«سی ان ان» در گزارشی که از سرکوب تظاهرات در میدان تحریر تهیه کرده بود، گزارش داد که دست‌کم یک نفر از معترضان در درگیری پلیس با تظاهرکنندگان کشته شده است. پلیس مصر می‌گوید بیش از یکصد نفر را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نیروهای امنیتی از قبل میدان تحریر را محاصره کرده بودند و تظاهرکنندگان که شعارهایی مانند «مرگ بر حکومت نظامی» سر داده بودند، نتوانستند در میدان تحریر به هم بپیوندند. به همین جهت پلیس موفق شد با گاز اشک‌آور و آب تظاهرکنندگان را متفرق کند.

«جبهه سلفیه» که از اسلامگرایان سلفی‌ طرفدار اخوان‌المسلمین تشکیل شده است، جمعه ۲۸ نوامبر/ ۷ آذر از مصری‌ها دعوت کرده بود که در تظاهراتی در مخالفت با دولت عبدالفتاح سیسی شرکت کنند. نیروهای امنیتی پیش از شکل‌گیری این تظاهرات اعتراضی صد نفر از سلفی‌ها را بازداشت کردند. سلفی‌ها هم در یک اقدام تلافی‌جویانه در دو عملیات جداگانه دو تن از افسران بلندپایه ارتش مصر را کشتند. انتظار می‌رود که دولت عبدالفتاح سیسی همچنان به این سخت‌گیری‌ها ادامه دهد و مانع از حضور مردم در میدان تحریر شود.

در سال ۲۰۱۱ معترضان مصری در میدان تحریر گرد آمده بودند. در اثر تظاهرات آنان بود که حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر مجبور شد از قدرت کناره‌گیری کند.

دادگاهی در قاهره روز گذشته حسنی مبارک را که ۸۶ سال دارد از کشتار معترضان تبرئه کرد. او و دو پسرش، علا و جمال همچنین از اتهام‌های مالی تبرئه شدند. بستگان کشته‌شدگان در میدان تحریر مقابل دادگاه تجمع کرده بودند. آن‌ها خواهان پی‌گیری دادرسی‌ها در پرونده حسنی مبارک بودند.

حسنی مبارک ابتدا به اتهام قتل ۸۰۰ معترض مصری به حبس ابد محکوم شد، اما در سال ۲۰۱۳ دادگاهی در مصر این حکم را لغو کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.