ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسیدپاشی به رئیس بیمارستان ضیائیان تهران

دکتر سیامند انوری پس از کار روزانه به خانه‌اش بازمی‌گشت که دو موتورسوار به چهره او اسید پاشیدند. هم‌زمان در جهرم چاقوکشان به چند دختر دانشجو حمله کردند.

دکتر سیامند انوری، رییس بیمارستان ضیائیان در تهران پس از کار روزانه به خانه‌اش برمی‌گشت که دو موتورسوار مقابل در منزل مسکونی‌اش به او حمله کردند و به صورتش اسید پاشیدند. او اکنون در بیمارستان فارابی تحت درمان قرار دارد. همزمان چاقوکشان در جهرم به چند دختر دانشجو حمله کردند.

دکتر سیامند انوری در محل کارش در حال گفت‌و‌گو با یک معمم درباره کمیسیون اخلاق پزشکی

چشمان یک پزشک ایرانی

شامگاه گذشته حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) خبر داد که دو موتورسوار، دکتر سیامند انوری را تعقیب کرده‌اند و هنگامی که او به منزلش در تهران رسیده و از اتوموبیلش پیاده می‌شده است، به صورت او اسید پاشیده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، یک تیم ویژه برای پیگیری این حادثه و شناسایی اسیدپاشان تشکیل شده است.

عباس زارع‌نژاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت به خبرگزاری مهر اطلاع داده که چشمان دکتر سیامند انوری آسیب دیده است. او در بیمارستان فارابی تحت درمان قرار دارد و ظاهراً آسیب چشم چپش جدی‌تر است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت به نمایندگی از سوی وزیر بهداشت به بیمارستان فارابی رفته و بر درمان سیامند انوری نظارت دارد.

بیمارستان ضیائیان یک بیمارستان دانشگاهی – درمانی در تهران است که ۱۵۵ تخت ثابت دارد و انواع بیماری‌های عمومی و اطفال را درمان می‌کند. هنوز پلیس به انگیزه اسیدپاشان پی نبرده‌ است.

 چاقوکشی در جهرم

همزمان با حادثه اسیدپاشی به چهره دکتر سیامند انوری، رییس بیمارستان ضیائیان در تهران، در جهرم نیز گروهی ناشناس با چاقو به شش زن که پنج نفر آن‌ها دانشجو بودند حمله کردند. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که به ۱۲ زن در جهرم با چاقو حمله شده است.

حجت‌الله رضایی، سرپرست فرمانداری ویژه جهرم گفته چاقوکشان دستگیر شده‌اند و به «عمل قبیح» خود اعتراف کرده‌اند.

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شهر جهرم نیز خواستار برخورد شدید با عوامل این نا‌امنی‌ها شده است.

برخی رسانه‌های نزدیک به مراجع امنیتی گزارش داده‌اند که «ضد انقلاب» تلاش می‌کنند این حملات را متوجه نیرو‌های بسیج کرده و «سناریوی» اسید‌پاشی‌های اصفهان را تکرار کنند.

پیش از این در مهرماه سال جاری اسیدپاشی به چهره زنان اصفهانی خبرساز شده بود. در این حوادث زنجیره‌ای چهار دختر و زن جوان مورد حمله قرار گرفتند که یکی از آن‌ها درگذشت. در اثر این حوادث که ناظران آن را با طرح «حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر» در پیوند می‌دانستند، امنیت مردم مختل شده بود و زنان احساس ناامنی می‌کردند.

در همان زمان صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، نحوه پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان را مورد انتقاد شدید قرار داد. آریا جعفری، عکاس و مسئول بخش عکس خبرگزاری ایسنا در اصفهان که عکس‌های زیادی از تجمع اعتراضی مردم اصفهان منتشر کرده بود در منزل خود بازداشت و وسایل شخصی او نیز تفتیش و توقیف شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    اسیدپاشی را از برای این براه انداخته اند که اگر مردم پاشدند و  خواستند قیام ۸۸ را دوباره برپاسازند بترسند و بدانند که اینبار  موتورسواران اسیدپاش در انتظارشان خواهند بود. همان پاشیدن  اسیدی که بشار اسد بر روی مخالفان خود در سوریه و در دوسال پیش کرد. اسد و اسیدش هم همواره مورد حمایت رژیم حاکم در ایران بوده و هست و سکوت و سوختن و ساختن هم کار مردم ما.   

  • hasani

    مهاجمان چاقوکش جهرم بسیجی هستند+عکس در روزهای گذشته دستکم یازده تن از دختران جوان و دانشجوی شهر جهرم از ناحیه باسن توسط افراد ناشناس به وسیلۀ چاقو هدف حمله قرار گرفته و زخمی شدند. این اقدام باعث ترس و وحشت عمومی در این شهر شده است. رادیو فرانسه: سایت خبری "سحام نیوز" نزدیک به مهدی کروبی از شناسایی یکی از ضاربان دختران جوان و دانشجوی شهر جهرم خبر داد. در این خبر آمده است که ضارب 22 سال و محمد بهشتی فر نام دارد و عضو سازمان بسیج "قطب آباد" از توابع شهر جهرم است. "سحام نیوز" همچنین تصریح کرده است که بسیجی ضارب فرزند سرهنگ پاسدار جلیل بهشتی فر (جلیل اسفریزی) فرماندۀ بسیج "قطب آباد" (روستایی در ده کیلومتری شهر جهرم) است. محمد بهشتی فر پس از دستگیری گفته است که تحت تاثیر سخنان یک روحانی که "ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده بود" به دختران جوان حمله کرده است. وی گفته است که هدف وی از این اقدام اجرای "فریضۀ امر به معروف و نهی از منکر" بوده است. او در بازجویی های اولیه گفته است که قصد وی تنها مبارزه با بدحجابی بوده و برای این منظور تنها زنان و دخترانی را هدف حمله قرار می داده که حجاب کامل اسلامی یا چادر را رعایت نمی کردند. گفتنی است که در پی حملات اخیر به دختران جوان و دانشجوی شهر جهرم به وسیلۀ چاقو، دانشجویان این شهر به نشانۀ اعتراض از رفتن به کلاس های درس خودداری کردند. خشونت های جدید علیه دختران دانشجو در شهر جهرم به فاصلۀ اندکی پس از اسیدپاشی های اخیر علیه زنان جوان در شهر اصفهان روی دادند.

  • faryad

    ظاهرا قوم داعشی بسیار فعال و سازماندهی شده عمل میکند.

  • Majid

    "هنوز پلیس به انگیزه اسیدپاشان پی نبرده‌ است." و آن به این دلیل است که هنوز کسی چون سعید امامی که بعنوان مجرم قتلهای زنجیره ای داوطلب شده ودر زندان با خوراندن واجبی خودکشی شد پیدا نشده که حاضر به اعتراف جرم گشته و با خوراندن اسید در زندان خودکشی شود! واضح و روشن!