ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دورخیز ریاست‌جمهوری؛ سارکوزی به رهبری حزب «يو ام پی» رسید

گمانه‌ها برای حضور مجدد سارکوزی در انتخابات رياست‌جمهوری فرانسه، ديروز با قرارگرفتن دوباره او بر مسند حزب قدرتمند و محافظه‌کار «يو.ام.پی» قوت گرفت.

نيکولا سارکوزی توانست برای دومین‌بار به رهبری حزب محافظه‌کار «اتحاد برای جنبش مردمی» (يو ام پی) دست يابد.

سارکوزی در حالی ۶۴.۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد که تحليل‌گران انتظار پيروزی قاطعانه‌تر او را داشتند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نيکولا سارکوزی، رئيس‌جمهوری پيشين فرانسه روز شنبه ۲۹ نوامبر در انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار، موسوم به «يو ام پی» به پيروزی رسيد. در اين انتخابات، ۲۷۰ هزار عضو حزب که هزينه حق عضويت آن را می‌پردازند، حق رأی داشتند.

نيکولا سارکوزی برای بار نخست در سال ۲۰۰۴ با ۸۵ درصد آراء به رياست حزب محافظه‌کار رسيد و سپس سه سال بعد، در سال ۲۰۰۷ کرسی رياست‌جمهوری را تصاحب کرد. اين‌بار نيز او در حالی برنده انتخابات درون‌حزبی می‌شود که سه‌سال ديگر، در سال ۲۰۱۷، انتخابات دور بعدی رياست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

رای او اکنون ۲۰ درصد کمتر از دوره اول رياستش بر حزب اتحاد برای جنبش مردمی است.

بازگشت سوپر سارکو

او که به «سوپرسارکو» معروف است، رهبری حزب محافظه‌کار را با شکست در انتخابات رياست‌جمهوری گذشته در برابر فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسياليست از دست داد. با اين حال، گمانه‌ها برای حضور مجدد سارکوزی در انتخابات رياست‌جمهوری فرانسه، ديروز با قرارگرفتن دوباره او بر مسند حزب قدرتمند محافظه‌کار قوت گرفته است.

اولاند دارای «کمترين ميزان محبوبيت» در ميان تمام رهبران تاريخ مدرن فرانسه است

سارکوزی، «سياستمدار گليست» ۵۹ ساله، در حالی ۶۴.۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد که تحليل‌گران انتظار پيروزی قاطعانه‌تر او را داشتند. به گزارش شبکه خبری الجزيره، تحليلگران معتقدند که سارکوزی برای انتخاب‌شدن به عنوان نامزد محافظه‌کاران در انتخابات رياست‌جمهوری بعدی نياز به بُردی با بيش از ۷۰ درصد آرا داشت.

اگرچه سارکوزی اکنون تا جلب رضايت همکاران خود برای امتحان دوباره شانس خود در مقام رئيس‌جمهوری فرانسه هنوز فاصله دارد، اما خيزش دوباره او برای تصدی رياست‌جمهوری درحالی صورت می‌گيرد که فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوری کنونی، دارای «کمترين ميزان محبوبيت» در ميان تمام رهبران تاريخ مدرن فرانسه است. دليل اصلی اين اتفاق، عدم توانايی اولاند برای عمل به ‌وعده‌های انتخاباتی و کاهش ميزان دو رقمی بيکاری عنوان می‌شود.

حمله سايبری به رای‌گيری

از سوی ديگر، انتخابات رياست حزب محافظه‌کار مورد حمله فعالان سايبری قرار گرفت.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، حمله سايبری سازمان‌يافته‌ای سيستم آنلاين رای‌گيری حزب را هدف قرار داد و به طور موقت در جريان رای‌دادن اختلال ايجاد کرد.

حزب محافظه‌کار نيز در واکنش به اين اتفاق اعلام کرد که عليه هکرهای ناشناس شکايت قضائی خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.