ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خمیر شدن پژوهش ۳۲ جلدی خشونت عليه زنان در دوره احمدی‌نژاد

هر دو نسخه از نتايج اين پژوهش ۳۲ جلدی که در زمان دولت اصلاحات و در ۲۸ استان کشور صورت گرفته بود، در دوره رياست‌جمهوری احمدی‌نژاد خمير شده و از بين رفته است.

مجریان «طرح ملی بررسی اشکال خشونت خانگی عليه زنان» می‌گويند، هر دو نسخه از نتايج اين پژوهش ۳۲ جلدی که در زمان دولت اصلاحات و در ۲۸ استان کشور صورت گرفته بود، در دوره رياست‌جمهوری احمدی‌نژاد خمير شد و از بين رفت.

شهيندخت ملاوردی چند روز پیش اعلام کرد که هيچ نسخه‌ای از اين ۳۲ جلد کتاب‌ موجود نيست

به گزارش ايلنا، خبرگزاری کار ایران يک نسخه از پژوهش خشونت علیه زنان در دوران محمود احمدی‌نژاد در مرکز امور زنان وخانواده رياست جمهوری و ديگری در وزارت کشور بوده است.

اين پژوهش را کميته ملی امحای خشونت عليه زنان در مرکز مشارکت زنان در دولت اصلاحات آغاز کرده بود.

چندی پيش شهين‌دخت ملاوردی در همايشی با عنوان «جهانی عاری از خشونت عليه زنان»، در دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد اعلام کرد که هيچ نسخه‌ای از اين کتاب‌ها در وزارت کشور يا مرکز معاونت امور زنان و خانواده موجود نيست.

کتابسوزی به روش «دوره عباسی»

اکنون اشرف بروجردی، از مجريان اين طرح و مشاور امور زنان وزارت کشور در دوره اصلاحات می‌گويد: «اين پژوهش سال ۸۵ در دولت آقای احمدی‌نژاد و در زمان حضور زهره طبيب‌زاده نوری نماينده کنونی مجلس، در مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوری، به خمير تبديل شد. همچنين نسخه‌های موجود در وزارت کشور نيز از بين برده شد.»

به گفته بروجردی، در آن زمان اين پژوهش منجر به تدوين دو طرح عملی يعنی ايجاد خانه امن و لايحه حمايت از زنان تحت خشونت شد. اگرچه طرح خانه امن در مرحله اجرا به دليل مخالفت شورای اجتماعی و فرهنگی زنان با مانع روبه رو شد.

او با اشاره به اينکه اين موضوع شبيه کتاب‌سوزی دوره عباسی است، خبر داد که يک نسخه ديگر از اين پژوهش را در کتابخانه شخصی‌اش نگهداشته است.

نتيجه اين پژوهش ها ۳۲ جلد کتاب است که ۲۸ جلد آن گزارش های مراکز استانی است، در سه جلد به بررسی وضعيت خشونت خانگی از ديدگاه زنان به عنوان قربانی پرداخته شده و يک جلد هم مربوط به گزارش وضعيت خشونت خانگی از ديدگاه مردان به عنوان عاملان خشونت است.

براساس اين گزارش، به نقل از زهرا شجاعی رئيس مرکز مشارکت امور زنان در دوره اصلاحات، قرار نبوده اين پژوهش برای عموم منتشر شود و هدف آن اطلاع رسانی به مسئولان بوده است.

تا کنون هیچ یک از مسئولان وقت در دوره احمدی‌نژاد در این باره زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجرد

    بدین ترتیب مردم عزیز، رک و راست، ما هیچ ردی از خشونت علیه زنان در ایران نداریم ! چون کلا خشونتی علیه زنان وجود نداره دلیلی هم برای چند کتاب پژوهشی بی اهمیت که فقط فضا اشغال کنه نیست !