ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی سه وزير را مأمور رسيدگی به پارازيت‌ها کرد

سه وزير به همراه رئيس سازمان انرژی اتمی از سوی رئيس جمهوری ايران برای تهيه گزارش در مورد ارسال پارازيت‌ها در اين کشور تعيين شده‌اند.

حسن روحانی، رئيس‌ جمهوری ايران به وزیران سه وزارتخانه «ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات»، «بهداشت و درمان» و «دفاع» و همچنين رئيس سازمان انرژی اتمی دستور داده تا در مورد ارسال پارازيت‌ها در اين کشور گزارشی به وی ارائه دهند.

روزنامه ايران روز دوشنبه ۱۰ آذر گزارش داد که محمود واعظی، وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفته است: «اگر منظور از پارازيت، آن بخشی است که مربوط به تلفن همراه و تجهيزات مخابراتی می‌شود، ما اين مسائل را از سوی سازمان تنظيم مقررات ارتباطات تحت کنترل داريم و نهايت تلاش خود را برای کاهش آسيب‌های اين بخش انجام می‌دهيم.»

ارسال امواج مزاحم يا پارازيت در ايران موضوع مورد مناقشه سال‌های اخیر است و عده‌ای اين امواج را برای سلامتی شهروندان مضر می‌دانند.

واعظی افزوده است: «اما اگر پارازيت‌های غيرمخابراتی مد نظر باشد، کميته مشترکی از وزيران بهداشت، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، دفاع و سازمان انرژی اتمی شکل گرفته است که به بررسی اين موضوع می‌پردازند.»

واعظی: ‌برخی از پارازیت‌ها تحت کنترل ما نیست

محمود واعظی می‌گويد پارازيت‌ها اگر از حد مشخصی بيشتر شوند، «می‌توانند مضراتی به‌دنبال داشته باشند.»

وی می‌گويد بخشی از پارازيت‌هايی که در ايران ارسال می‌شود، تحت نظارت وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نيست. به‌گفته واعظی برای اين‌که اين نوع پارازيت‌ها را بتوان کنترل کرد، بايد «تحت نظارت» وزارت ارتباطات قرار گيرد.

موضوع ارسال پارازيت از هنگامی دوباره بحث‌برانگيز شد که سازمان محيط  زيست ايران هشدار داد که موج پارازيت های ارسالی روی آنتن های ماهواره ای برای سلامتی افراد «به‌شدت مضر بوده و حتی در مواردی به سرطان منجر می شود».

در همين حال يک ماه پيش نيز در پی شکايت شماری از وکلای دادگستری و شهروندان، دادستانی تهران دستور رسيدگی به پرونده شکايت از آسيب‌زابودن پارازيت‌ها را صادر کرد.

پيش از اين معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط ‌زيست ايران بارها اعلام کرده بود ميزان تشعشعات امواج پارازيتی که دسترسی به شبکه‌های ماهواره‌ای را مختل می‌کند، برای سلامتی زيان‌آور است.

سعيد متصدی، معاون محيط زيست انسانی سازمان حفاظت محيط زيست ايران نيز روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه گفت: «اگر قرار است برای مقابله با بحث تهاجم فرهنگی و حفاظت از شأن و کيان کشور اقدامی انجام شود، بهتر است راه‌های ديگری برای آن پيشنهاد شود.»

مسأله خطرات پارازيت‌ها و سرطان‌زا بودن آن‌ها از مدت‌ها پيش و در دولت پيشين بارها مطرح شده بود و هر بار مقام‌های دولتی اين موضوع را انکار می‌کردند.

جمهوری اسلامی ايران برای جلوگيری از پخش برنامه‌های ماهواره‌ای شبکه‌های راديو ـ تلويزيونی و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، به‌شکل گسترده‌ای روی اين برنامه‌ها پارازيت می‌فرستد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.