ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حملات سایبری ایران به ده‌ها شرکت و دانشگاه در جهان»

ایران در دو سال گذشته به ده‌ها شرکت هوافضایی، فرودگاه و شرکت‌های مخابراتی و دولتی در چندین کشور جهان حملات سایبری انجام داده است.

«سیلنس» (Cylance)، شرکت آمریکایی برای امنیت اینترنت که در کالیفرنیا مستقر است، در گزارشی تفصیلی گفته است که ایران در دو سال گذشته به ده‌ها شرکت در چندین کشور جهان حملات سایبری کرده است.

این نخستین بار نیست که از جاسوسی‌های سایبری جمهوری اسلامی ایران گزارشی منتشر می‌شود.

بنا به این گزارش، هکرهای ایرانی دست‌کم از سال ۲۰۱۲ به‌طور مستقیم به استخراج منابعی از شبکه‌های بسیار حساس سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ زیرساختی در کشورهای کانادا، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان، هندوستان، اسرائیل، کویت، مکزیک، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، کره جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی و آمریکا دست زده‌اند.

در این گزارش ۸۷ صفحه‌ای بدون اشاره به نام این شرکت‌ها گفته شده است کنسرن‌های هوافضایی، فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و شرکت‌های مخابراتی در این کشورها مورد حمله قرار گرفته‌اند.

تا زمان در پیش گرفتن تدابیر امنیتی با فن‌آوری‌های نوین موسوم به «عملیات ساطور» در سطح جهان این حملات ادامه داشته است.

غلامحسین دهقانی، نماینده ایران در سازمان ملل این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) واکنشی به گزارش شرکت «سیلنس» نشان نداده است.

این نخستین بار نیست که از جاسوسی‌های سایبری جمهوری اسلامی ایران گزارشی منتشر می‌شود. هکرهای ایرانی پیش از این به شرکت‌های انرژی آمریکا نیز حمله کرده بودند و ناظران امنیتی اینترنت بارها شاهد این حملات بودند. آن‌ها همچنین دو سال پیش به بانک‌های آمریکا و صنعت نفت در خاورمیانه حمله کرده بودند.

در عربستان سعودی بيش از ۳۰ هزار کامپيوتر به خاطر حملات سايبری که به شرکت نفتی دولتی آرامکو (ARAMCO) در اين کشور صورت گرفت، از کار افتاد. شرکت نفتی «راس گاز» (Ras Gas) نيز در قطر مورد حمله سايبری قرار گرفت. ایران اما این اتهامات را تکذیب کرد.

سه سال پیش اریک اشمیت، مدیر شرکت گوگل گفته بود ایرانی‌ها توانایی «عجیبی» در جنگ سایبری دارند و (به همین دلیل) «ایرانی‌ها تهدیدی برای فضای سایبری به شمار می‌آیند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.