ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزئيات اتهامات امنيتی يک مقام ارشد شهرداری تهران

يک مقام ارشد شهرداری تهران متهم شده که اطلاعات دوربين‌های شهری را به افرادی در اسپانيا ارسال کرده است.

يک مقام بلندپایه شهرداری تهران که در بازداشت به‌سر می‌برد، متهم شده که اطلاعات و آی‌پی‌های دوربين‌های شهر تهران را «برای استفاده در خارج از کشور» در دسترس افرادی در اسپانيا قرار داده است.

روزنامه ايران روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه نوشت که مقصد دريافت تصاوير دوربين‌های شهری تهران کشور اسپانيا بوده است.

نام اين مقام ارشد شهرداری تهران اعلام نشده، اما برخی رسانه‌های ایران وی را «ح.ب» معرفی کرده و گفته‌اند که او از معاونان محمدباقر قالیباف، شهردار تهران است.

بر پايه گزارش روزنامه ايران، روز دوشنبه يک مسئول سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران و يکی از معاونان آن شخص برای ارائه توضيحاتی در مورد اين پرونده احضار شده‌اند.

اين گزارش می‌افزايد فرد بازداشت‌شده با شخصی که سال ۱۳۸۴ کشور را ترک کرده بود، «همکاری می‌کرده است».

اين مدير ارشد شهرداری افزون بر اتهام امنيتی، به «اختلاس» در يکی از شرکت‌های وابسته به راه‌آهن نيز متهم شده است.

دوشنبه هفته جاری نيز غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران بازداشت اين مقام ارشد شهرداری تهران را تأييد کرده بود، اما به جزئيات اتهاماتش اشاره‌ای نکرد.

محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود و در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسيد: «آيا دستگيری يکی از مديران شهرداری تهران به اتهام جاسوسی که گفته می‌شود آی‌پی‌های دوربين‌های مدار بسته را به سازمان مجاهدين خلق داده صحيح است يا خير و اين پرونده در قوه قضاييه است يا وزارت اطلاعات؟»، گفت: «من بارها گفته‌ام از بيان جزئيات پرونده‌ای که در مرحله تحقيقات است معذورم.»

سخنگوی قوه قضائيه با اين حال تأييد کرد که اتهام فرد بازداشت شده «امنيتی» است.

پیش از تأیید خبر این بازداشت از سوی سخنگوی قوه قضائیه، احمد حکیمی‌پور، عضو شورای شهر تهران، ۲۷ آبان از شهردار تهران خواسته بود تا درباره بازداشت یکی از مدیران خود به اعضای شورا توضیح دهد. محمد صلاحی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری تهران، نیز در واکنش به اظهارات حکیمی‌پور، بازداشت این مدیر شهر‌داری را بنا به «دلایل شخصی» عنوان کرده و گفته بود که بازداشت «ح.ب» هیچ ارتباطی با مسائل کاری نداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرامرز

    مملکت صاحاب نداره