ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس پارلمان تونس انتخاب شد

محمد ناصر منصب، از رهبران حزب «ندای تونس» به‌عنوان رئیس پارلمان این کشور برگزیده شد.

یکی از رهبران حزب سکولار «ندای تونس» به‌عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد.

محمد ناصر منصب، رئیس جدید پارلمان تونس

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد ناصر منصب معاون رئیس حزب «ندای تونس» است که پارلمان این کشور، وی را امروز، پنج‌شنبه ۴ دسامبر / ۱۳ آذر به‌عنوان رئیس پارلمان برگزید.

درانتخابات پارلمانی ۲۶ اکتبر تونس حزب «ندای تونس» بر رقیب اسلامگرای خود حزب «نهضت» پیروز شد. «ندای تونس» به‌رهبری نخست‌وزیر پیشین، الباجی قائد سبسی، توانست ۸۶ کرسی از ۲۱۷ کرسی مجمع نمایندگان مردم را به‌دست آورد؛ در حالی‌که «نهضت» ۶۹ کرسی را کسب کرد.

تعداد کل شرکت‌کنندگان در انتخابات پارلمانی این کشور سه میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۵۷ نفر بود که ۷۰ درصد واجدین شرایط را تشکیل می‌داد.

در حال حاضر دو حزب «ندای تونس» و «نهضت» دو سوم ۲۱۷ کرسی پارلمان را در اختیار دارند.

محمد ناصر منصب، متولد ۲۱ مارس ۱۹۳۴ است و در سال ۱۹۵۶ از مؤسسه مطالعات عالی حقوق در تونس فارغ‌التحصيل شد، و سپس دکترای حقوق اجتماعی خود را از دانشگاه پاريس (پانتئون - سوربن) در سال ۱۹۷۶ گرفت.

وی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی در دو نوبت وزير کار و امور اجتماعی تونس شد و علاوه بر این در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۶، به‌عنوان رئيس هيأت دائمی تونس در سازمان ملل متحد و سازمان‌های جنبی آن در ژنو فعالیت کرد.

محمد ناصر همچنین از سال ۱۹۸۵ رئيس انجمن حقوق اجتماعی تونس، مدير و مؤسس مجله حقوق اجتماعی تونس و نایب رئيس بنياد بين‌المللی برای حقوق کار و تأمين اجتماعی بوده است.

او همچنين به عنوان رئيس موسسه مشاوره اجتماعی و عضو موسسه بين المللی حسابرسی اجتماعی در پاريس خدمت کرده است.

آخرین سمت سیاسی وی در دولت الباجی قائد سبسی به‌عنوان وزیر کار و امور اجتماعی بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.