ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۷ زندانی سیاسی همچنان در اعتصاب غذا

علیرضا رسولی یکی از اعتصاب‌کنندگان به سرطان مبتلاست و جان او اکنون در اثر اعتصاب غذا به خطر افتاده. ۱۰ تن از اعتصاب‌کنندگان حکم اعدام دارند.

۲۷ زندانی سیاسی در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به بدرفتاری زندانبانان همچنان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند. وضع جسمانی علیرضا رسولی، زندانی سیاسی اهل مهاباد و یکی از ۲۹ زندانی سیاسی اعتصابی در زندان مرکزی ارومیه بحرانی‌ است. مسئولان امنیتی زندانیان اعتصابی را تهدید کرده‌اند.

۲۷ زندانی سیاسی همچنان در زندان ارومیه در حال اعتصاب غذا هستند

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گزارش داده است که اعتصاب غذای ۲۷ زندانی سیاسی در زندان ارومیه همچنان ادامه دارد. ابتدا علیرضا رسولی ۱۹ آبان‌ماه در اعتراض به وضع بد درمان‌اش دست به اعتصاب غذا زد و سپس به‌تدریج چند زندانی سیاسی دیگر هم به او پیوستند. این زندانیان به بدرفتاری زندانبانان معترض‌اند. آن‌ها همچنین خواهان آن‌اند که از بند مستقل‌ برخوردار باشند.

مسئولان امنیتی زندان ارومیه، سه‌شنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۳با اعتصاب‌کنندگان دیدار کردند. آن‌ها اعتصاب‌کنندگان را تهدید کردند که چنانچه به اعتصاب غذایشان ادامه دهند، حکم اعدام زندانیان محکوم به اعدام را اجرا خواهند کرد.

۱۰ تن از اعتصاب‌کنندگان حکم اعدام دارند. با این‌حال آن‌ها به اعتصاب غذای خود ادامه داده‌اند.

علیرضا رسولی که دو سال از دوران حبس‌اش را سپری کرده است، وضع جسمانی بسیار وخیمی دارد، چنانکه هم‌بندی‌ها و اعضای خانواده‌اش نگران سلامت او هستند و هشدار داده‌اند که ممکن است این زندانی سیاسی جانش را از دست بدهد. علیرضا رسولی از ۲۵ روز پیش تاکنون در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرضا رسولی به سرطان مبتلاست. مسئولان زندان از مداوای این زندانی در یک بیمارستان تخصصی سر باز زده بودند و حتی داروهایی را که یک پزشک متخصص در خارج از زندان برای او تجویز کرده، به او تحویل نداده بودند. در اعتراض به این اقدامات غیر قانونی بود که ابتدا علیرضا رسولی دست به اعتصاب غذا زد و سپس دایره این اعتصابات گسترش پیدا کرد.

وضع جسمانی علی افشاری، یکی دیگر از اعتصاب‌کنندگان هم رو به وخامت گذاشته است. او به اتهام محاربه در زندان مهاباد محبوس است.

روز گذشته مسئولان امنیتی زندان مهاباد، منصور آروند، یکی از اعتصاب‌کنندگان را به زندان مهاباد منتقل کردند. امیر ملادوست، یکی دیگر از اعتصاب‌کنندگان را هم به مرخصی اجباری فرستادند. به این ترتیب اکنون ۲۷ زندانی سیاسی در زندان ارومیه در حال اعتصاب غذا هستند.

مهم‌ترین دلیل اعتصاب زندانیان، بدرفتاری زندانبانان است. بر اساس آیین‌نامه داخلی قانون زندان‌ها، بدرفتاری‌هایی مانند زندان انفرادی، چشم‌بند زدن به زندانی، و همچنین توهین و تحقیر زندانیان جایز نیست.

رسوایی بند ۳۵۰ اوین

پیش از این، بدرفتاری زندانبانان با زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین خبرساز شده بود. فروردین‌ماه سال جاری مأموران وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران و بیش از ۱۰۰ نفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها به بند ۳۵۰ اوین یورش بردند و بیش از ۳۰ زندانی سیاسی را کتک زدند.

در آن زمان، زندانیان بند ۳۵۰ به بازرسی‌های خشونت‌آمیز اعتراض کرده بودند که سربازان گارد و مأموران اطلاعاتی به آن‌ها هجوم بردند.

در اعتراض به این واقعه، ابتدا ۱۲ زندانی سیاسی اعتصاب غذا کردند و سپس ۲۱ زندانی دیگر هم به اعتصاب‌کنندگان پیوستند. دولت فقط به ارائه گزارش وزارت دادگستری و وزارت اطلاعات قناعت کرد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها هم از این سمت برکنار و به سمت رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسماعیل احمدی / زرتشت

    درود . فشار به زندانیان سیاسی نشانه حماقت دستگاه دیکتاتوریست ..........