ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قیمت نفت بازهم کاهش یافت

در پی تصمیم عربستان سعودی در زمینه کاهش قیمت نفت خام برای کشورهای آسیایی و ایالات متحده آمریکا، بهای نفت در بازار آسیای جنوب شرقی دوباره کاهش یافت.

در پی تصمیم عربستان سعودی در زمینه کاهش قیمت نفت خام برای کشورهای آسیایی و ایالات متحده آمریکا، بهای نفت در بازار آسیای جنوب شرقی دوباره کاهش یافت.

روز پنج‌شنبه ۵ دسامبر سال جاری، شرکت نفتی آرامکو در عربستان سعودی اعلام کرد که قصد دارد قیمت نفت خام سبک را به مقصد کشورهای آسیایی در نخستین ماه سال میلادی جدید، کاهش دهد. این کاهش حدود یک دلار و ۵۰ تا یک دلار و ۹۰ سنت برای هر بشکه خواهد بود و نسبت به سطح قیمت هر بشکه نفت در دسامبر، آخرین ماه سال جاری میلادی، صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که این شرکت قیمت نفت خام سبک به آمریکا را نیز تا ۷۰سنت کاهش داده است.

در پی این تصمیم عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک، قیمت نفت در روز جمعه ۱۴ آذرماه سال جاری بازهم کاهش یافت.

شرکت دابلیو تی آی در آمریکا، بهای نفت در ژانویه سال ۲۰۱۵ را با ۳۱ سنت کاهش، ۶۶ دلار و ۵۰ سنت و بهای نفت خام برنت را برای همان ماه با ۳۸ سنت کاهش، ۶۹ دلار و ۲۶ سنت برای هر بشکه، پیش‌بینی کرده است.

بهای یک بشکه نفت دریای شمال، روز چهارشنبه سوم دسامبر ۲۰۱۴، کمی بیشتر از ۷۰ دلار بود.

به گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، قیمت نفت برنت در حال حاضر به کم‌ترین میزان در چهار سال اخیر رسیده است.

در سال ۲۰۱۴ قیمت نفت خام حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است. از ما مه سال ۲۰۱۰، برای نخستین بار است که قیمت نفت به زیر هفتاد دلار رسیده است.

کاهش قیمت نفت برای رقابت با آمریکا

پیش‌تر این روزنامه به نقل از  مسئولان سعودی نوشته بود که عربستان و دیگر تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس با نفت بشکه‌ای ۶۰ دلار نیز مشکلی نخواهند داشت.

عربستان سعودی عملا رهبری اوپک را در دست دارد و به نظر می رسد این کشور، حتی در صورت ادامه روند کاهش بهای نفت، قصد محدود کردن تولید را ندارد.

در سه ماه اخیر قیمت‌های جهانی نفت به تدریج کاهش یافته است. این روند کاهشی پس از برگزاری یک‌صدوشصت‌وششمین نشست اوپک در وین در روز پنجشنبه (۲۷ نوامبر) و اعلام اینکه میزان تولید روزانه در حد ۳۰ میلیون بشکه ثابت خواهد ماند، شدت یافته است.

کاهش جهانی قیمت نفت در پی آن صورت گرفت که عربستان سعودی اعلام کرد بدون کاهش تولید، قیمت نفت صادراتی خود به آمریکا را کاهش می‌دهد تا با افزایش تولید نفت در آمریکا رقابت کند. همچنین افزایش عرضه در بازار نفت یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت در هفته‌های اخیر بوده است. آمریکا در طول سال گذشته بیش از تقاضای بازار جهانی نفت تولید کرده است.

کاهش قیمت نفت مساوی با کاهش درآمد تمامی تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت خواهد بود.

در پی کاهش شدید قیمت‌ نفت در هفته جاری به کمترین میزان آن در چهار سال اخیر، صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی (چین، هند، ژاپن و کره جنوبی) نیز به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.