ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس در آمریکا کشته شد

سلسله خشونت‌های مرگبار پلیس علیه سیاه‌پوستان در ایالات متحده پایان نمی‌گیرد. در فینیکس، مرکز ایالت آریزونا یک سیاه‌پوست غیرمسلح توسط پلیس مسلح به ضرب گلوله کشته شد.

خشونت‌های مرگبار پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان متوقف نمی‌شود. در تازه‌ترین نمونه آن، روز سه‌شنبه یک پلیس سفیدپوست یک سیاه‌پوست غیرمسلح را با شلیک گلوله به قتل رساند. این سومین قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکاست.

در نیویورک و چندین شهر دیگر آمریکا هزاران نفر در دومین روز اعتراضات خود به خیابان‌ها آمدند و علیه خشونت پلیس و نژادپرستی تظاهرات کردند

به‌گزارش رسانه‌های محلی مرد سیاه‌پوستی که کشته شد ۲۸ سال سن داشت. زمانی که پلیس در حال کنترل وی بود، دست این مرد به روی جیبش می‌رود و مأمور پلیس به‌گمان این‌که او اسلحه دارد، به وی تیراندازی می‌کند. در جیب فرد مظنون تنها داروهای او وجود داشت. مرد سیاه‌پوست در محل واقعه کشته می‌شود.

در نیویورک و چندین شهر دیگر ایالات متحده هزاران نفر در دومین روز اعتراضات خود به خیابان‌ها آمدند و علیه خشونت پلیس و نژادپرستی تظاهرات کردند. آن‌ها نسبت به تبرئه پلیس سفیدپوستی که اریک گارنر، سیاه‌پوست غیرمسلح را در نیویورک کشته بود اعتراض می‌کردند. بر اساس ویدئوی منتشرشده، مأمور پلیس به‌هنگام دستگیری اریک گارنر او را بر روی زمین می‌خواباند و گارنر بارها فریاد می‌زند که دارد خفه می‌شود. او ساعاتی بعد در بیمارستان جان می‌سپارد. قتل گارنر دوین مورد از قتل‌ سیاه‌پوستان توسط پلیس آمریکا بود که خبرساز شد.

تظاهرات اعتراضی در نیویورک، رفت و آمد در این شهر بزرگ را برای مدت کوتاهی مختل کرد. حدود ۸۰ نفر از معترضان به دلیل اختلال در رفت و آمد برای مدت کوتاهی توسط پلیس بازداشت شدند.

همچنین در شهرهای دیگری همچون واشنگتن، بوستن، شیکاگو تا آتلانتا در جنوب و سیاتل در سواحل غربی تظاهرات اعتراضی برگزار شد.

قول پی‌گیری قتل اریک گارنر

در پی این اعتراضات، اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا اطمینان داد که موضوع قتل اریک گارنر کاملا بررسی خواهد شد.

هیأت منصفه دادگاه روز چهارشنبه ۳ دسامبر / ۱۲ آذر، مأمور پلیس را مسئول قتل اریک گارنر ندانست. پزشکی قانونی کشته شدن گارنر را قتل عنوان کرده است.

با مرگ اریک گارنر پلیس نیویورک اعلام کرد که ۳۶ هزار مأمور پلیس در مورد توسل به زور دوباره آموزش خواهند دید.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در پی رویدادهای اخیر در کشورش خواهان حمل دوربین توسط مأموران پلیس شد. نیروهای پلیس نیویورک حمل دوربین در مأموریت‌های خود را به‌طور آزمایشی آغاز کرده‌اند.

نخستین بار، روز دوشنبه ۲۴ نوامبر / ۳ آذر، در پی رأی هیأت منصفه دادگاهی در ایالت میسوری و صدور قرار منع تعقیب برای افسر پلیسی که چند ماه پیش مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر فرگوسن کشت، هزاران شهروند معترض در شهرهای مختلف آمریکا تظاهرات کردند و اعتراض آن‌ها به خشونت‌ کشیده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 77

    […] اعتراضی در نیویورک پا گرفته است. گزارش های خبری: سومین سیاه‌پوست توسط پلیس کشته شد ؛ نگرانی سازمان ملل از تبعیض نژادی در سیستم قضایی […]

  • عبداله

    آمریکا کشوری شده که یک هواپیما از بالای سرت پرواز میکند و راحت به دو برج خود را میکوبد پس بعید نیست در این کشور پلیس خیلی راحت آدم بکشد بهتر است به جای این پلیس های ترسو چند تا پلیس شجاع استخدام کنند تا مثل بچه کوچولو ها بنگ بنگ شلیک نکنند!

  • عبداله

    جالب است که هیات منصفه پلیس را عامل قتل ندانسته است؟ احتمالا هیات منصفه با پلیس همزاد پنداری کرده و خودشان را عامل قتل ندانسته اند