ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير بهداشت: جامعه ايران به سوی خشونت پيش می‌رود

وزير بهداشت در يادداشتی با عنوان «برای خشونت در جامعه چاره‌ای کنيم» در روزنامه اطلاعات، در خصوص افزايش خشونت در جامعه هشدار داده است.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گويد که جامعه ايران به سوی خشونت پيش می‌رود و بايد برای آن چاره‌ای انديشيد.

وزیر بهداشت می‌گوید افزايش خشونت در ايران «مشکل فرهنگی و روانی» است

وزير بهداشت در يادداشتی با عنوان «برای خشونت در جامعه چاره‌ای کنيم» که روز شنبه ۱۵ آذر در روزنامه اطلاعات منتشر شد، نوشت که در خصوص «افزايش خشونت در جامعه» در جلسه هيأت دولت نيز سخن گفته است.

به گفته او، افزايش خشونت در ايران «مشکل فرهنگی و روانی» است.

وزير بهداشت نخستين راه کاهش خشونت را «آموزش حرف زدن با هم» دانست و ادامه داد: «بايد برای تعاملات شفاهی تمرين کنيم؛ از خانه تا مدرسه و جامعه، رسانه‌ها در اين‌زمينه مسئوليت سنگينی دارند.»

هاشمی در پايان اين يادداشت ابراز اميدواری کرده که «همه به ميدان بيايند و اجازه ندهند آرامش مردم با رفتارهای ناهنجار خدشه‌دار شود.

شدت گرفتن خشونت در ماه‌های اخیر

در ماه‌های اخير رفتارهای خشونت‌باری عليه زنان در ايران شکل گرفته است. اسيدپاشی به زنان اصفهان و چاقوزنی به زنان در شهرستان جهرم استان فارس از جمله اين رفتارهای خشونت‌بار است.

به دليل گستردگی انواع خشونت در ايران، هيچ آمار دقيقی از ميزان خشونت نسبت به زنان وجود ندارد. با اين حال هر از چند گاه آمار و تحقيقاتی در ايران منتشر می‌شود. ازجمله به گزارش روزنامه اعتماد، ميزان خشونت خانگی در تهران، ۱۸.۹ درصد جسمی و ۵۲.۴ درصد روانی است. همچنين در سطح کشور، در هر ۹ ثانيه يک مورد خشونت اتفاق می‌افتد.

شمار درگيری‌ها و نزاع‌های خيابانی نيز نمونه ديگری از خشونت در ايران است که سالانه جان صدها نفر را می‌گيرد.

سازمان پزشکی قانونی ايران اعلام کرده که در فروردين و ارديبهشت سال جاری، بيش از ۱۰۴ هزار نفر به دليل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. سازمان پزشکی قانونی اين آمار را در مقايسه با مدت مشابه سال پيش دارای ۰.۴ درصد افزايش اعلام کرده است. شمار مراجعان نزاع فروردين و ارديبهشت سال گذشته ۱۰۳هزار و ۷۶۷ نفر بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.