ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور کاترین اشتون با سمتی تازه در مذاکرات هسته‌ای ایران

با تمديد مذاکرات هسته‌ای ايران، فدريکا موگرينی، به عنوان نماينده اتحاديه اروپا در گفت‌و‌گوهای وزرای خارجه ۱+۵ حاضر خواهد بود. اشتون نیز مشاور ویژه‌ای او در این مذاکرات خواهد بود.

فدريکا موگرينی، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کاترين اشتون، را به عنوان مشاور ويژه خود در مذاکرات هسته‌ای با ايران انتخاب کرد.

تعيين جانشين کاترين اشتون در اتحاديه اروپا به عنوان چهره شناخته شده‌ای در مذاکرات اتمی با ايران بارها به تعويق افتاده بود

فدريکا موگرينی، وزير خارجه ۴۱ ساله و سوسيال دمکرات ايتاليا از اکتبر ۲۰۱۴ کار خود را به عنوان هماهنگ کننده سياست خارجی اتحاديه اروپا و جانشين کاترين اشتون آغاز کرده بود.

اکنون کاترین اشتون بار ديگر به عنوان مشاور ويژه نماينده امور امنيتی و سياست خارجی اتحاديه اروپا، هماهنگی گفت‌وگوهای اتمی با تهران بر عهده خواهد داشت.

با اين وجود، با تمديد مذاکرات هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵  فدريکا موگرينی، به عنوان نماينده اتحاديه اروپا در گفت‌و‌گوهای وزرای خارجه درباره برنامه‌هسته‌ای ايران حاضر خواهد بود.

در پی هفت روز مذاکره پشت درهای بسته در وين و پايان ضرب‌الاجل، مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵ در مهلت تعيين‌شده به توافق نهايی نرسيد و بار ديگر مذاکرات تمديد و به اول ژوئيه ۲۰۱۵ / ۱۰ تير ۹۴ موکول شد.

فدريکا موگرينی، به عنوان نماينده اتحاديه اروپا در گفت‌و‌گوهای وزرای خارجه درباره برنامه‌هسته‌ای ايران حاضر خواهد بود.

اين درحالی است که چند ماه پيش نيز اتحاديه اروپا اعلام کرده بود که با وجود پايان دوره مسئوليت کاترين اشتون در نوامبر سال ۲۰۱۴، او هم‌چنان در مذاکرات بعدی اتمی گروه ۱+۵  با ايران، نماينده اتحاديه اروپا خواهد بود.

تعيين جانشين کاترين اشتون در اتحاديه اروپا که چهره شناخته شده‌ای در مذاکرات اتمی با ايران به شمار می‌آيد، بارها به تعويق افتاده بود. نخست قرار بود پارلمان اروپا در ۱۷ ژوئيه در مورد مسئول جديد سياست خارجی تصميم بگيرد. حتی کاترين اشتون برای شرکت در جلسه تصميم‌گيری، گفت‌وگوهای خود با مقامات ايرانی در وين را قطع کرد و به بروکسل رفت اما اين نشست ناکام ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    ارباب انگلیس نمیخواهد حکومت خود ساخته اش بزمین بخورد!