ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن عضو ارشد القاعده در پاکستان

اين عضو ارشد ۳۹ ساله القاعده که رهبری عمليات‌های خارحی القاعده را بر عهده داشت، جانشين خالد شيخ محمد، مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی شده‌ بود.

سربازان پاکستانی عدنان الشکری‌جمعه، يک عضو ارشد القاعده را در حمله‌ای غافلگيرانه کشتند.

اتهام عدنان الشکری، طراحی عمليات بمب‌گذاری در نيويورک گزارش شده‌است

به گزارش خبرگزاری «آسوشيتدپرس»، ارتش پاکستان در بيانيه‌ای اعلام کرد که عدنان الشکری‌جمعه بامداد روز شنبه و در منطقه وزيرستان جنوبی، نزديک مرز افغانستان، همراه با دو پيکارجوی ديگر کشته‌ شده است.

يک افسر بلندپايه ارتش پاکستان در گفت‌و‌گويی با آسوشيتدپرس اعلام کرد: «اين رهبر القاعده که در عمليات موفقيت‌آميز ارتش پاکستان کشته شد، همان کسی است که در آمريکا متهم شده‌ بود.» اتهام عدنان الشکری، طراحی عمليات بمب‌گذاری در نيويورک گزارش شده‌ است.

اين عضو ارشد ۳۹ ساله القاعده که رهبری عمليات‌های خارجی القاعده را بر عهده داشت، جانشين خالد شيخ محمد، مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی شده‌ بود.

اف.بی.آی او را در فهرست «تحت‌تعقيب‌ترين تروريست‌ها» قرار داده‌ بود و وزارت خارجه آمريکا نيز برای دستگيری اين شهروند عربستان سعودی جايزه‌ای تا سقف پنج ميليون دلار درنظر گرفته‌ بود.

بزرگترين موفقيت ارتش پاکستان

بر اساس ادعای اف.بی.ای، او سه شهروند آمريکايی را جذب القاعده کرد و در منطقه وزيرستان جنوبی آموزش داد تا برای انتقام‌جويی بابت اشغال افغانستان آماده شوند.

اين سه نفر به نيويورک بازگشتند تا سه عمليات انتحاری در بورس نيويورک، ميدان تايمز، يا ترمينال مرکزی شهر انجام دهند که در نهايت موفق به انجام آن نشدند.

به گزارش آسوشيتدپرس، کشته‌شدن او بزرگترين موفقيت ارتش پاکستان در عمليات مبارزه با القاعده است که از تابستان امسال و از منطقه وزيرستان شمالی آغاز شد. الشکری‌جمعه به همين دليل از وزيرستان شمالی به وزيرستان جنوبی نقل مکان کرده‌ بود.

بر اساس ادعای ارتش پاکستان، از آغاز عمليات در وزيرستان شمالی تا کنون حدود ۱۲۰۰ پيکارجوی القاعده کشته شده و ۹۰ درصد اين منطقه نيز پاکسازی شده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.