ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویب پیش‌نویس سیاست‌های کلی محیط زیست

پیش‌نویس سیاست‌های کلی محیط زیست در جلسه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. در این پیش‌نویس، شماری مجازات برای آلوده‌کنندگان و تخریب کنندگان محیط زیست پیش‌بینی شده است.

پیش‌نویس سیاست‌های کلی محیط زیست در جلسه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. در این پیش‌نویس، شماری مجازات برای آلوده‌کنندگان و تخریب کنندگان محیط زیست پیش‌بینی شده است.

پیش‌نویس سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی رهبر ایران برای بررسی به مجمع تشخیص سپرده شده بود

اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داده است در جلسه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح روز شنبه ۱۵ آذر/ ۶ نوامبر سال جاری به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی تشکیل شد، علاوه بر اعضای کمیسیون‌های زیربنایی، تولیدی، علمی، فرهنگی و سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص، وزیر نیرو، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون وزیر جهاد کشاورزی، رؤسای پژوهشکده ملی اقیانوس شناسی، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگانی از شورای عالی امنیت ملی و سایر دستگاه ها و نهادهای ذیربط نیز حضور داشتند.

در این جلسه «برخورداری جامعه از محیط زیست سالم»، «رعایت عدالت و حقوق بین نسلی»، «رعایت شاخص‌های زیست محیطی در قوانین و مقررات، برنامه‌های توسعه و آمایش سرزمین در جهت توسعه پایدار» و همچنین «مجازات موثر و بازدارنده آلوده‌کنندگان و تخریب کنندگان محیط زیست و الزام آنان به جبران خسارت» به تصویب رسید. پیش‌نویس سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شده بود.

طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست

یک سال از عمر دولت حسن روحانی گذشته است. مدیران جدید سازمان حفاظت محیط زیست می‌گویند در این یک سال جلوی بسیاری از آسیب‌های سابق گرفته شده و روند بهبود امور آغاز شده، اما تحولاتی که در عرصه محیط زیست ایران به وقوع پیوسته نتوانسته منتقدان را راضی کند.

چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست ایران در مجلس آغاز شد. در پایان شهریورماه سال‌جاری، ۲۲ نفر از نمایندگان مجلس نیز طرحی را جهت تحقیق و تفحص در مورد سوء مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفاظت از عناصر و منابع حیاتی کشور تهیه و به هیئت رییسه مجلس ارائه کردند.

چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست ایران در مجلس آغاز شد

این طرح که در ۸ محور تنظیم شده است به وضعیت منابع طبیعی از جمله مراتع و جنگل‌ها، زمین‌های کشاورزی، موضوع آلودگی هوا، کشته شدن محیط بانان، رها شدن پسماند‌ها در رودخانه‌ها و همچنین آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌ها می‌پردازد.

این گروه از نمایندگان مجلس معتقدند سوء مدیریت در سازمانی که وظیفه‌اش حفاظت از محیط زیست ایران در همه ابعاد آن است وضعیت را از حالت هشدار به مرحله بحران رسانده است.

منتقدان سازمان حفاظت محیط زیست که اکنون قصد به چالش کشیدن معصومه ابتکار، رئیس این سازمان را دارند و می‌گویند او از اعتبارات و بودجه‌ای که در اختیار دارد نتوانسته به درستی استفاده کند و به تعبیر آنان از خود «کارنامه‌ای سیاه» برجای گذاشته است.

مدافعان دولت اما می‌گویند از آن‌جا که نمایندگان امضاء کننده طرح هیچ‌کدام عضو کمیسیون محیط زیست مجلس نیستند، شائبه سیاسی بودن این تحقیق و تفحص وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.