ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح استيضاح وزير کشور ايران به جريان افتاد

طرح استيضاح عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور ايران که عملکردش هم مورد انتقاد هواداران دولت است و هم نمايندگان محافظه‌کار مجلس، بار ديگر به جريان افتاد.

طرح استيضاح عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور ايران با ۶۰ امضا در مجلس به جريان افتاده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور ايران

قاسم احمدی لاشکی، يکی از طراحان طرح استيضاح وزير کشور در گفت‌وگويی با روزنامه «دنيای اقتصاد» که امروز دوشنبه ۱۷ آذرماه منتشر شده، گفت: «تعلل در ارائه لايحه انتخابات احزاب و شوراها، عدم نظارت کافی بر شهرداری‌ها در حوزه ساخت‌وسازهای غير‌ مجاز و توقف اجرای قانون تقسيمات کشوری» از محورهای استيضاح وزير کشور است.

خبرگزاری ايسکانيوز نيز گزارش داده که افزون بر اين موارد، «عدم اشراف در توزيع منابع سازمان شهرداری‌ها و دهياری‌های کشور که سليقه‌ای عمل می‌شود و  عدم توجه به آسيب‌ديدگان ناشی از سيل و زلزله و توفان» از ديگر محورهای طرح استيضاح رحمانی فضلی است.

ارديبهشت سال جاری نيز نمايندگان تهديد کرده بودند که طرح استيضاح وزير کشور را به جريان می‌اندازند.

رحمانی فضلی از جمله وزیران اصولگرای دولت روحانی است که عملکرد او در انتخاب استانداران و فرمانداران همواره مورد انتقاد هواداران دولت و اصلاح‌طلبان بوده است.

روزنامه جمهوری اسلامی يکی از منتقدان عملکرد وزير کشور است که چندی پيش در يادداشتی به قلم مسيح مهاجری، مدير اين روزنامه، حسن روحانی را مورد انتقاد قرار داد که چرا وزارت کشور را به مخالفان دولت سپرده است.

به‌نوشته اين روزنامه، دولت روحانی برای تعيين استانداران و فرمانداران از نمايندگان مجلس نظرخواهی کرده و به همين دليل «اين اقدام نادرست موجب شد که دولت يازدهم در بسياری موارد از داشتن استانداران توانا محروم شود، در مورد تعويض يا ابقای فرمانداران دچار مشکلات زيادی گردد و در مورد بخشداران تقريبا غيرفعال باشد.»

بر پايه نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، حضور مخالفان دولت در وزارت کشور و در سطح استانداری‌ها، فرمانداری و بخشداری‌ها باعث خواهد شد که «دولت در انتخابات آينده مجلس از کارگزاران قابل اعتماد در بسياری از مناطق محروم باشد» و به همين دليل «معلوم نيست سرنوشت انتخابات چگونه رقم خواهد خورد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.