ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: تجمیع تفنگ، پول و رسانه در یک نهاد فساد آور است

حسن روحانی در همایش ملی مبارزه با فساد از تجمیع «تفنگ، پول، قدرت، روزنامه، سایت و تبلیغات» در دستان یک نهاد انتقاد کرد و گفت رانت اطلاعاتی بزرگ‌ترین فساد اداری ایران است.

حسن روحانی با انتقاد از تجمیع «تفنگ، پول و رسانه» در دستان یک نهاد گفت که تجمیع قدرت در یک نهاد فساد آور است و باید آن را از بین برد.

روحانی تجمیع تفنگ، پول و رسانه در دست یک نهاد را فساد آور دانست

رییس جمهور ایران که صبح روز دوشنبه ۱۷ آذر در «همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد» در سالن اجلاس سران در تهران سخنرانی می‌کرد گفت دنیا عقلش رسیده که قدرت‌ها را تفكیك کند، اگر تفنگ، پول، قدرت، روزنامه، سایت و تبلیغات در یک جا جمع شد حتما فساد در پی خواهد داشت.

در همایش مبارزه با فساد، سران سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه حضور دارند.

او با اشاره به خاطره‌ای از خود در هنگام حضور به عنوان نماینده در مجلس یادآور شد: «هنگامی که من در مجلس بودم فشار می‌آوردند دستگاه اطلاعاتی را به یک نهاد نظامی بدهیم که ما زیر بار نرفتیم.»

همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سالن اجلاس سران

او همچنین با اشاره به مخالفت آیت‌الله خمینی با واگذاری دستگاه اصلاعاتی کشور به آن نهاد نظامی گفت: «در پی آن وزارت اطلاعات تاسیس شد تا مجلس بتواند نظارت کند و در آنجا نیرویی مسلح نباشد تا بتوان نظارت کرد والا اگر تفنگ، روزنامه، قدرت و خبرگزاری را همه در یک نهاد جمع کردیم ابوذر و سلمان هم باشد فاسد می‌شود.«

حسن روحانی همچنین «رانت اطلاعاتی» را بزرگ‌ترین فساد اداری در ایران خواند.

ممکن است سخنان ضمنی رییس جمهور ایران اشاره‌ای به نقش سپاه پاسداران در فعالیت‌های اقتصادی، اطلاعاتی و همچنین تاسیس چند سایت و خبرگزاری داشته باشد.

«وای به روزی که بگندد نمک»

رییس دولت یازدهم در همایش ملی مبارزه با فساد به نقش قوای مقننه و قضاییه نیز اشاره کرد و گفت مجلس هم باید قوانینش شفاف و مانع باشد و هم به طور شفاف نظارت کند.

به گفته روحانی، از همه مهم‌تر قوه قضائیه است که باید بتواند به طور دقیق، سالم و عادلانه به موضوعات رسیدگی کند و اگر فساد به قوه قضائیه برسد باید گفت «وای به وقتی که بگندد نمک».

لاریجانی: در مقابله با فساد سیاه‌نمایی نشود

صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران نیز که در این همایش حضور داشت در مورد مقابله با فساد گفت در این مورد نباید سیاه‌نمایی شود.

لاریجانی تاکید کرد در مقابله با فساد سیاه‌نمایی نشود

به گزارش خبرگزاری ایلنا، صادق لاریجانی با بیان اینكه در نحوه اطلاع‌رسانی فساد سه هزار میلیاردی سیاه‌نمایی‌هایی انجام شد خاطرنشان كرد: «باید بگویم که مبارزه با فساد هزینه دارد اما باید از فعالیت تبلیغی خودداری کنیم چراکه در بحث سیاست خارجی ما هم این تبلیغات سوء صورت گرفت و باید بگویم سیاه‌نمایی یک بیماری است و اعتماد را از همه سلب می‌کند و تا جایی پیش خواهد رفت که این اعمال باعث بدبینی و تخریب افکار مردم خواهد شد.»

رییس قوه قضاییه با اشاره به اقدامات دولت محمود احمدی نژاد گفت: «من با این‌که نسبت به دولت قبل منتقد بودم الان عرض می‌کنم طوری نباشد که ما وقتی فساد را اعلام می‌کنیم بگوییم همه‌اش گردن آن دولت است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    حسن روحانی امروز لایحه بودجه سال 94 را به مجلس ارائه کرد. برخی نکات جالب بودجه اختصاص یافته به دستگاه ها که از متن کامل بودجه منتشر شده در خبرگزاری فارس اقتباس شده: نهاد ریاست جمهوری = 111 میلیارد تومان! فرهنگستان زبان و ادب فارسی به ریاست غلامعلی حداد عادل = 11 میلیارد و 800 میلیون تومان!! بنیاد ایران شناسی = 752 میلیون تومان !! فرهنگستان هنر = 934 میلیون تومان شورای نظارت بر صدا و سیما = 3میلیارد و 220 میلیون تومان ! رسیدگی به 200 پرونده تحریم دستگاه ها = 15 میلیارد تومان مجمع تشخیص مصلحت نظام = 30 میلیارد و 250 میلیون تومان !! مرکز تحقیقات استراتژیک = 8 میلیارد و 200 میلیون تومان !! پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر =فقط  400 میلیون تومان به دستگاه 30443 شورای عالی ایرانیان خارج از کشور = 21 میلیارد تومان !!! مرکز مطالعات جهانی شدن = 9 میلیارد و 600 میلیون تومان ! مجلس شورای اسلامی = 480 میلیارد تومان !!! شورای نگهبان= 80 میلیارد تومان!! کمک به کشورهای هدف= 10 هزار میلیارد تومان!! سازمان بسیج = 885 میلیارد تومان!!

  • حمید

    "لاریجانی تاکید کرد در مقابله با فساد سیاه‌نمایی نشود" خداوند در قرآن تاکید میکند که پاک نمایی نکنید که خود به قلوب بندگانش احاطه دارد و علیم است بذات الصدور. اما آخوند حرفه اش پاک نماییست و خیمه شب بازی. جامه سیاه به بر دارد و ریش انبوه سیاهی به صورت. چادر سیاهی بر سر زنان انداخته تا پاک کند چشمان سیاه و هیز خود را از ناپاکی. فرقه و مذهب براه انداخته و دین سیاه ساز میسازد. و نتیجه اش فساد جامعه است که مقابله با آن از جانب خود آخوند فسادگر امری محال است و غیر ممکن. و در انتها هم خود و پیروان خود را به  جهنم سیاه رهنمود میسازد. " آنان كه از گناهان بزرگ و زشتكاريها جز لغزشهاى كوچك خوددارى می‏ورزند پروردگارت [نسبت به آنها] فراخ ‏آمرزش است. وى از آن دم كه شما را از زمين پديد آورد و از همان‏گاه كه در شكمهاى مادرانتان [در زهدان] نهفته بوديد به [حال] شما داناتر است پس خودتان را پاك مشماريد او به [حال] كسى كه پرهيزگارى نموده داناتر است." (آیه ۳۲ از سوره ۵۳ در قرآن)

  • بهنام

    سپاه قاچاقچیان پاسدار از علی خامنه ای قدرت گرفته و علی خامنه ای از سپاه قاچاقچیان پاسدار . در واقع این دو مکمل یکدیگرند و هر دو در دزدی و چپاول ثروت ایران نقش کلیدی بر عهده دارند ، آن هم به اسم دین و خدا .

  • 313

    لطفاً منتشر کنید به نام آزادی بیان و اصل ۲۳ قانون اساسی ۱- کل بودجه کشور ۷ درصد افرایش ولی بودجه ارگانهای دفاعی و نظامی بیش از ۳۲ در صد! این مابه تفاوت از کدام منابع تامین میشود؟ و از کدام بودجه جاری یا عمرانی میخواهند بزنند؟! ۲- تعداد نفرات رسمی ارتش بیشتر از سپاه است ولی چرا بودجه سپاه بیش از سه برابر ارتش است؟! ۳- بالاخره بسیج جزو سپاه است یا نه؟ ۴- دنیا و کشورهای پیشرفته میخواهند در هزینه نظامی اشان صرفه جویی کنند ولی اینجا دارند افزایش میدهند؟! میلیتاریسم میدانی یعنی چه؟ http://alef.ir/vdcdnf0xfyt0kj6.2a2y.html?251891

  • کامران

    کیه که ندونه تفنگ و اطلاعات و قدرت و پول و رانت و فساد و قاچاق و دزدی و جنایت و حماقت در کدوم نهاد جمع شده .سپاه پاسداران جهل و فساد .روحانی دهان گنده و بازوی ضعیفی داره درست مثل حضرت تدارکاتچی که امید دو نسل رو بر باد داد .

  • Majid

    "...والا اگر تفنگ، روزنامه، قدرت و خبرگزاری را همه در یک نهاد جمع کردیم ابوذر و سلمان هم باشد فاسد می‌شود." و تا زمانیکه این نمایشات مسخره نهاد فاسد حکومتی ادامه یافته و شعار دادن و سخنرانیهای دلخوشکنکی در زیر شماییل دو تا آخوند جاهل کار این نهاد باشد تنها راه رهایی بازگشت ابوذر و سلمان است که یکبار برای همیشه تیشه به ریشه این نهاد زده و ملت را از جمیع  این مکاران و حرافان فاسد که دین خالص خدا را به تخطئه کشانده اند  نجات دهند. چشم براه آنروز. 

  • Majid

    والا اگر تفنگ، روزنامه، قدرت و خبرگزاری را همه در یک نهاد جمع کردیم ابوذر و سلمان هم باشد فاسد می‌شود.