ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض برکلی به خشونت نژادی پلیس

اعتراض به کشته شدن اریک گارنر و مایکل براون

۱۵۰۰ نفر از تظاهرکنندگانی که در اعتراض به خشونت نژادی پلیس به خیابان‌های برکلی آمدند، شب دوشنبه ۱۷ آذرماه یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های این شهر را مسدود کردند.

تظاهرکنندگان اکنون سه شب متوالی است که به خیابان‌های شهر برکلی در ایالت کالیفرنیا می‌آیند تا به کشته شدن دو جوان سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا اعتراض کنند. آن‌ها با شعار «ما عدالت می‌خواهیم» به روند قضایی رسیدگی به پرونده‌های کشته شدن مایکل براون در فرگوسن و اریک گارنر در نیویورک معترض‌اند.

تظاهرکنندگان شب دوشنبه ۱۷ آذرماه (۸ دسامبر) از موانع پلیس رد شده و روی پل یکی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌های منطقه سانفرانسیسکو و برکلی، بزرگراه آی – ۸۰، تجمع کردند و مانع عبور و مرور ماشین‌ها شدند.

تظاهرات‌های اخیر در واکنش به رأی دادگاهی در نیویورک است که افسر پلیسی را که متهم اصلی پرونده کشته شدن اریک گارنر بوده، تبرئه کرده است.

در تاریخ ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۱۴، افسر پلیس دانیل پانتالیو شک می‌کند که اریک گارنر مشغول فروش سیگار قاچاق است. گارنر در پاسخ به پرسش‌های دانیل پانتالیو اظهار می‌کند که از اینکه ناچار است مدام به پلیس جواب پس بدهد خسته شده است. پس از این گفت‌وگو، دانیل پانتالیو برای دستگیری گارنر اقدام کرده و گلوی او را در دست می‌گیرد. با اینکه گارنر ۱۱ بار می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد، افسر پلیس گلوی او را ول نمی‌کند و این موجب خفگی و مرگ گارنر می‌شود.

در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۱۴، هیئت‌منصفه‌ای در نیویورک افسر پلیس دانیل پانتالیو را از تمامی اتهامات تبرئه می‌کند. این حکم موجب خشم تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف آمریکا شد. این تظاهرات‌ها همچنان در شهر برکلی ادامه دارد.

گزارش تصویری از روز سوم تظاهرات‌ها در برکلی:

۱۵ روز گذشته نیز شهرهای مختلف آمریکا شاهد تجمع‌ها، تظاهرات‌ها و اعتراضات گسترده به خشونت نژادی پلیس در رابطه با کشته شدن مایکل براون بوده‌اند. مایکل براون، جوان ۱۸ ساله، در روز ۹ اوت ۲۰۱۴ در درگیری با افسر پلیس دارن ویلسون به ضرب گلوله کشته شد. روایت‌های متفاوت از نحوه کشته شدن مایکل براون پرونده او را از لحاظ مساله خشونت پلیس و خشونت نژادی حائز اهمیت کرد. پس از اینکه هویت ژوری در دادگاهی در فرگوسن، میسوری افسر پلیس را بی‌گناه شناخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.