ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بسیج و سپاه، ضابطان طرح امر به معروف شدند

در پی بررسی دوباره طرح از پیش تصویب شده حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس، از این پس نیروهای بسیج و سپاه، اجراکننده این طرح خواهند بود.

در پی بررسی دوباره طرح از پیش تصویب شده حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس، از این پس نیروهای بسیج و سپاه پاسداران، ضابطان این طرح در کشور خواهند بود. قرار شده است برای این نیروهای ویژه، مجوز صادر شود.

علی مطهری نماینده تهران، پیشنهاد داده بود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر، برای افراد تعیین شده از سوی بسیج و سپاه پاسداران به عنوان «ضابطان امر به معروف و نهی از منکر»، نخست دوره آموزشی و سپس مجوز مخصوص صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجلس ایران در نشست علنی روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه سال جاری، در پی بررسی دوباره طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر با پیشنهاد علی مطهری موافقت کرد و قرار شد برای شماری از نیروهای بسیج و سپاه به عنوان ضابطان اجرای طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر، پس از برگزاری دوره آموزشی لازم، مجوز فعالیت صادر شود.

بر اساس مصوبه مجلس، دستگاه‌های اجرایی طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر موظف شدند گزارش عملکرد خود را حداقل شش ماه یک‌بار به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارائه دهند. ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز موظف است گزارش عملکرد سالانه خود را در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کند.

دستورالعمل اجرایی قانون مشارکت نیروهای بسیج و سپاه پاسداران به عنوان ضابطان امر به معروف و نهی از منکر، توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر حداکثر ظرف سه ماه پس از اجرایی شدن این قانون، تصویب و ابلاغ می‌شود.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئول نظارت بر چگونگی اجرای این قانون، گسترش و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و صدور مجوز برای تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد و هماهنگ‌کننده تمامی دستگاه‌های اجرایی به منظور اجرایی شدن این طرح است.

این ستاد همچنین اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب را نظارت و پیگیری کند.

انتقادات بی‌پاسخ

مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس جمهوری در روز ۲۲ مهر، انتقاداتی را پیرامون طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر مطرح کرده بود که همچنان در طرح تصویب شده نهایی وجود دارند.

این کارشناس گفته بود در این طرح ساختار و ستادی به عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده که ۱۷ عضو دارد که از این ۱۷ عضو ۱۱ عضو وزیر نیستند و ترکیبی از علمای مذهبی، رؤسای سازمان‌ها و فرماندهان هستند.

به گفته انصاری، مصوبات این ستاد برای سه قوه است و برای تمام دستگاه‌ها لازم‌الاجراست که این خلاف قانون اساسی است.

در بخشی از این طرح همچنین آمده است که از این پس مجوز تمام گردهمایی‌ها توسط ستادی که در طرح امر به معروف و نهی از منکر معرفی شده صادر می‌شود که به‌گفته انصاری «این نیز خلاف قانون است، زیرا وزارت کشور مجوز آن‌ها را صادر می‌کند».

در طرح جدید «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» تأکید شده است که اگر به درخواست سه نفر تقاضای اقدام جمعی صورت گیرد، ستاد باید تشکیل جلسه دهد و برای آن مجوز صادر کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیدارزنی بسیج و سپاه، ضابطان طرح امر به معروف شدند | بیدارزنی

    […] زمانه: در پی بررسی دوباره طرح از پیش تصویب شده حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس، از این پس نیروهای بسیج و سپاه پاسداران، ضابطان این طرح در کشور خواهند بود. قرار شده است برای این نیروهای ویژه، مجوز صادر شود. […]

  • Neda

    با دید بعد از  چماق و بازداشت و.....واسید پاشی و چاقو زدن چه روش جدیدی رو میکنند؟!

  • faryad

    مگر تا حالا نبودند؟