ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار قربانيان ابولا به شش هزار و ۳۸۸ نفر رسيد

شمار بيماران مبتلا به اپيدمی ابولا بيش از ۱۷ هزار نفر گزارش شده که از بين اين تعداد، بيش از شش هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شمار قربانيان اپيدمی ابولا تا هفتم دسامبر سال جاری ميلادی از مجموع ۱۷ هزار و ۹۴۲ مورد آلودگی به شش هزار و ۳۸۸ نفر رسيده است.

به غير از ۱۵ مورد، ساير تلفات ناشی از ابتلا به ابولا در گينه، ليبريا و سيرالئون روی داده است

به‌گزارش رویترز، آژانس بهداشت سازمان ملل همچنين اعلام کرده که کشور سيرالئون ۳۹۷ مورد تأييدشده تازه از بيماری ابولا را در هفته منتهی به هفتم دسامبر گزارش کرده است.

اين رقم سه برابر مجموع موارد تأييدشده در گينه و ليبرياست.

در پی شيوع ابولا، به غير از ۱۵ مورد، ساير تلفات ناشی از ابتلا به ابولا در گينه، ليبريا و سيرالئون روی داده است.

بر پايه آمار سازمان جهانی بهداشت، در حالی که سيرالئون با ۷۸۹۷ مورد آلوده از ليبريا با ۷۷۱۹ مورد آلوده پيش افتاده است، تنها مرگ ۱۷۶۸ نفر را بر اثر اين بيماری گزارش کرده است، اين در حالی است که ۳۱۷۷ نفر در ليبريا بر اثر اين بيماری جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز پيشتر گفته بود که در ماه دسامبر، داروی معالجه ابولا را برای آزمودن کارایی آن به مراکز درمانی گينه و ليبريا ارسال می‌کند. انتظار می‌رود ثمربخشی اين دارو که توسط شرکت ژاپنی فوجی‌فيلم و شرکت Chimerix ساخته شده، تا ماه فوريه مشخص شود.

صندوق کودکان ملل متحد (يونيسف) نيز چند روز پيش با اشاره به شيوع بيماری ابولا در غرب آفريقا که هزاران نفر از کودکان را يتيم و حدود پنج ميليون تن از آن‌ها را از مدرسه محروم کرد، بر ظهور تهديدات جديد عليه سلامت و رفاه کودکان تأکيد نمود.

اپيدمی مرگبار ابولا از ماه مارس ۲۰۱۴ شايع شد، ولی جامعه جهانی نسبت به آن با تأخير و در ماه ژوئن حساسيت نشان داد. دوره کمون ويروس «ابولا» دو تا۲۰ روز و نخستين نشانه‌های ابتلا به آن، تب، اسهال و استفراغ است.

يکی از بزرگ‌ترين مشکلات مقابله با ويروس ابولا اين است که دوره کمون اين بيماری طولانی است. دوره کمون ويروس ابولا دو تا ۲۱ روز است. در اين مدت فرد بدون آن‌که نشانه‌هايی از بيماری را بروز داده باشد، احساس سلامت می‌کند و ممکن است افراد ديگری را به اين ويروس آلوده کند. بنابراين تا اين مدت سپری نشود، نمی‌توان به قطعيت گفت که آيا فرد به ابولا مبتلا شده است.

ميزان کشندگی ويروس «ابولا» هم ۲۵ تا۹۰ درصد است.

اپيدمی ابولا از ابعاد جهانی برخوردار است. به همين دليل شورای امنيت سازمان ملل ۲۸ شهريور در يک نشست اضطراری شيوع ويروس ابولا را«تهديدی برای ثبات و امنيت جهانی» خواند.

پيش‌تر و در دهه‌های گذشته بيماری ايدز مورد توجه شورای امنيت به عنوان قدرتمند‌ترين نهاد سازمان ملل قرار گرفته بود. نهادهای بهداشتی مرتبط با سازمان ملل، ويروس ابولا را به‌عنوان مهم‌ترين تهديد جهان در زمان صلح ارزيابی می‌کنند و معتقدند تاکنون با چنين خطری روبه‌رو نبوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.