ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خاکسپاری وزیر کشته شده فلسطینی در رام‌الله و خشم فلسطینی‌ها

هزاران فلسطینی خشمگین در تشییع جناره زیاد ابوعین شرکت کردند. آن‌ها اسرائیل را به کین‌خواهی تهدید کردند. نتیجه کالبدشکافی هم همچنان مورد مناقشه است.

پیکر زیاد ابوعین، وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در «گورستان شهدا» در شهر البیره در نزدیکی رام‌الله به خاک سپرده شد. هزاران فلسطینی خشمگین در تشییع جناره او شرکت کرده بودند. آن‌ها با سر دادن شعارهایی اسرائیل را به انتقام و خون‌خواهی تهدید کردند. محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، مقامات دولت وحدت ملی و همچنین گروه‌های مختلف فلسطینی در تشییع جنازه ابوعین حضور داشتند.

تشییع جنازه ابوعین در رام‌الله با شرکت هزاران فلسطینی و تشریفات نظامی

حکومت خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرده، در رام‌الله مدارس تعطیل است و در کرانه باختری نیز تصاویر ابوعین در همه جا مشاهده می‌شود.

زیاد ابوعین یکی از وزرای تشکیلات خودگردان فلسطین بود. او وزارتخانه نداشت و وظیفه‌اش نظارت بر شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق فلسطینی بود . ابوعین همچنین معاونت وزارت «امور اسرا و آزادگان فلسطین» را به عهده داشت.

زیاد ابوعین چهارشنبه ۱۰ دسامبر در کرانه باختری در تظاهراتی اعتراض‌آمیز علیه گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق اشغالی شرکت کرده بود که تظاهرکنندگان و حدود ۳۰ نیروی پلیس مرزی با یکدیگر درگیر شدند. از ویدیو و تصاویر منتشر شده چنین برمی‌آید که در درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس مرزی اسرائیل، یک مأمور پلیس گلوی ابوعین را فشرد، چنانکه او رنگ خود را باخت، روی زمین افتاد و سینه‌اش را فشار داد. سپس در راه انتقال به بیمارستان درگذشت. سه مأمور پلیس در درگیری با ابوعین ۵۵ ساله مشارکت داشته‌اند.

کالبدشکافی و دو تفسیر متفاوت

زیاد ابوعین لحظاتی پس از درگیری با نیروهای امنیتی اسرائیل

پیکر ابوعین شامگاه چهارشنبه با حضور پاتولوژیست‌های اسرائیلی و فلسطینی در پزشکی قانونی «ابو دیس» در شرق اورشلیم‌ کالبدشکافی شد. حسین الشیخ، وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفت: « نتیجه کالبدشکافی تردیدی باقی نمی‌گذارد که اسرائیل مسئول مستقیم قتل این عضو دولت فلسطین است. نتیجه کالبدشکافی بیانگر این است که سربازان اسرائیلی ابوعین را کتک زده‌اند و مقدار زیادی هم گاز اشک‌آور تنفس کرده است.»

وزارت بهداشت اسرائیل اما در بیانیه‌ای که انتشار داده دلیل مرگ ابوعین را سکته قلبی در اثر انسداد شریان کرنر نامیده است.

وزارت بهداشت اسرائیل می‌گوید ابوعین به بیماری قلبی مبتلا بوده و به همین جهت در حین درگیری با پلیس اسرائیل به حمله قلبی دچار شده است.

نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و تدابیر امنیتی در ایستگاه‌های بازرسی شدت گرفته. اسرائیل دو گردان از سربازان ارتش را به کرانه باختری اعزام کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرامرز

    روحش شاد