ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ۲۶ آذر آغاز می‌شود

عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، روز ۲۶ آذرماه (۱۷دسامبر) در شهر ژنو برگزار می‌شود.

عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، روز ۲۶ آذرماه (۱۷دسامبر) در شهر ژنو (سوئیس) برگزار می‌شود.

عباس عراقچی

گفت‌وگوی اعلام‌شده که نخستین مذاکره اتمی پس از توافق سوم آذر پیرامون تمدید هفت ماهه گفت‌وگوها محسوب می‌شود، در سطح معاونان وزیران امور خارجه ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ (ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) خواهد بود. به گفته معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه، مذاکرات دوجانبه میان هیئت‌های ایران و ۱+۵ از روز ۲۴ آذرماه یعنی دو روز پیش از مذاکره رسمی آغاز خواهد شد. عراقچی به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته که قرار است تیم مذاکره‌کننده ایران مذاکرات دوجانبه‌ای با هیئت آمریکایی و نیز سایر هیئت‌ها در ژنو داشته باشد. به گفته این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، طرفین در این دور از مذاکرات درباره همه موضوعات هسته‌ای با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. دور قبلی مذاکره ایران و ۱+۵، ۲۶ آبان‌ماه تا سوم آذرماه در شهر وین اتریش در سطح وزیران خارجه برگزار شد. در پایان این دوره، طرفین مذاکرات را برای هفت ماه و هفت روز دیگر تمدید کردند. بر این اساس ایران و گروه کشورهای عضو ۱+۵ تا روز ۱۰ تیر سال آینده فرصت دارند که به توافقی جامع پیرامون فعالیت هسته‌ای ایران دست پیدا کنند. عراقچی پیش از این گفته بود قرار شده است در چهار ماه نخست به توافق سیاسی یا کلی دست یابند و در سه ماه دیگر، جزئیات تفاهم را مکتوب کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    دور باطل دیگر برای خریدن زمان و امید به ایجاد شکاف در ۵ + ۱ از طرف حکومت اسلامی تا تحریمها بدون تعطیلی بمب سازی انجام گیرد!!!