ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا ۱/۶ میلیارد دلار صرف تجهیز و تعلیم کردهای عراقی می‌کند

در بودجه دفاعی ۵۸۵ میلیارد دلاری آمریکا، ۳/۴ میلیارد دلار برای اعزام نیرو به عراق و سوریه و ۱/۶ میلیارد دلار برای آموزش و تسلیح پیشمرگه‌های کرد اختصاص یافته است.

در بودجه دفاعی ۵۸۵ میلیارد دلاری آمریکا، ۳/۴ میلیارد دلار برای اعزام نیرو به عراق و سوریه و ۱/۶ میلیارد دلار برای آموزش و تجهیز پیشمرگه‌های کرد اختصاص یافته است.

دولت ایالات متحده در صدد است حضور نیروهای خود در منطقه را به منظور رویارویی بیشتر با اسلامگرایان تقویت کند و در عین حال به آموزش و تربیت سربازان عراقی و پیشمرگه‌های اقلیم کردستان بپردازد.

در بودجه دفاعی سال ۲۰۱۵ آمریکا، روی‌هم رفته ۵ میلیارد دلار برای این منظور در نظر گرفته شده است. این مبلغ صرف بالا بردن توان رزمی پیشمرگه‌های کرد، سربازان عراقی و افزایش حملات هوایی به مواضع داعش خواهد شد.

از ماه سپتامبر، نیروی هوایی آمریکا با کمک جنگنده‌های متحدان خود از بحرین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و قطر نزدیک ۵۰۰ مرتبه به مواضع داعش در سوریه و عراق حمله کرده است. رئیس جمهور آمریکا در آغاز این عملیات تاکید کرده بود که حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان داعش می‌تواند ماه‌ها به طول انجامد.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در ماه سپتامبر یادآور شد که مقابله با داعش، به سه مرحله و ۳۶ ماه زمان نیاز دارد.

لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۵ آمریکا، عصر جمعه ۱۲ دسامبر با ۸۹ رای موافق در برابر ۱۱ رای مخالف در سنا تصویب شد.

۷/ ۶۳میلیارد دلار از  بودجه  دفاعی ۵۸۵ میلیارد دلاری آمریکا، برای عملیات نظامی خارج از خاک این کشور هزینه می‌شود. ۳/ ۵۲۱ میلیارد دلار باقی باید به مصرف ساخت کشتی، ناو، جت‌های جنگنده و سلاح‌های جدید برسند. افزون بر این، باید شمار سربازان ارتش آمریکا با این بودجه یک درصد افزایش یابد.

کارل لوین، رئیس کمیسیون نظامی سنای آمریکا از حزب دمکرات، تاکید کرده که تصویب این لایحه – به رغم چالش و شکاف سیاسی در واشنگتن - امری ضروری در حمایت از ارتش آمریکا بود.

این لایحه باید برای اجرایی شدن، به امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، برسد. رای‌گیری سنا پیرامون بودجه اداری آمریکا روز دوشنبه ۱۵ دسامبر انجام می‌شود. این بودجه که ارزش آن ۱/۱ تریلیون دلار است، روز پنجشنبه ۱۱ دسامبر با اکثریت شکننده‌ای در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.