ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: پروژه مسکن‌ مهر عامل تورم ۴۰ درصدی است

روحانی می‌‌گوید بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد ۴۵ هزار میلیارد پول چاپ کرد و برای مسکن مهر در اختیار بانک مسکن قرار داد.

حسن روحانی می‌‌گوید بانک مرکزی در زمان دولت محمود احمدی نژاد ۴۵ هزار میلیارد پول چاپ کرد و در اختیار بانک مسکن قرار داد تا پروژه مسکن مهر آغاز شود. به گفته روحانی، این پروژه عامل اصلی تورم ۴۰درصدی در ایران بوده است.

روحانی پروژه مسکن مهر را عامل تورم ۴۰ درصد می‌داند

رییس جمهور ایران در پنجاه و چهارمین مجمع سالیانه بانک مرکزی که صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر در سالن همایش‌های بانک مرکزی برگزار شد، تاکید کرد وقتی دولت شروع به بی‌انضباطی پولی کند، بانک مرکزی را مجبور به چاپ پول می‌کند اما این کار از لحاظ شرعی و قانونی مجاز نیست چرا که بلافاصله بر جیب مردم اثرگذار است و قدرت خرید آنها را پایین می آورد.

روحانی در ادامه سخنان خود خطاب به مسئولان بانک مرکزی ایران گفت: «دیدید که یک تصمیم گیری برای مسکن مهر چه بلایی بر سر کشور آورد، چه طور پول چاپ کردند، هر پولی که در تاریخ ایران چاپ شده بود چهل و چند درصد آن توسط بانک مرکزی چاپ شد، یعنی بانک مرکزی ۴۵ هزار میلیارد چاپ کرد و در اختیار بانک مسکن قرار داد».

او اثر چاپ و توزیع آن پول را تورم ۴۰ و ۴۵ درصدی نقطه به نقطه دانست و گفت ما در چنین شرایطی کشور را تحویل گرفتیم.

به گفته روحانی، دولت او نیز مجبور شده است این راه را ادامه دهد زیرا اکنون ناچار به تکمیل پروژه‌های آغاز شده مسکن مهر است، به خاطر اینکه مردم به دولت اعتماد کردند و این اعتماد نباید از بین می رفت.

طرح مسکن مهر از جمله طرح‌های بزرگ توسعه در زمان دولت احمدی نژاد بود که موافقان و مخالفان بسیاری داشت. به موجب این طرح سالانه تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت و زمین در سطح کشور واگذار می‌شد. از ابتدای دولت نهم بالغ بر ۴٬۴۰۰٬۰۰۰ واحد مسکن مهر در شهرها و روستاها شروع به ساخت شدند که از نیمی از این تعداد در روستاها بوده‌اند که تعداد ۱٬۵۰۰٬۰۰۰ از این تعداد تا خرداد ۱۳۹۲ تحویل داده شدند. در شهرها نیز حدود ۱٬۲۰۰٬۰۰۰ ساخته و تحویل داده شدند.

تلاش برای پایان تحریم‌ها

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دولت تلاش می‌کند تاهر چه سریع‌تر به موضوع «تحریم‌های ظالمانه» پایان دهد.

در حال حاضر نظام بانکی ایران زیر تحریم‌های شدید بین المللی قرار دارد و ارتباط آن با موسسات مالی و اعتباری در دنیا با مشکلات و محدودیت‌های فراوان رو به روست.

روحانی به بانک‌داران وعده داد که به زودی با سرما‌یه‌گذاران فراوانی از کشورهای دیگر روبه‌رو خواهند شد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش نرخ تورم بر لزوم رعایت انضباط در پرداخت سود به سپرده گذاران بانکی تاکید کرد وگفت: «کمتر سابقه داشته است که سود بانکی بر نرخ تورم پیشی بگیرد. چنانچه در آغاز دولت یازدهم نرخ تورم بالای ۴۰ درصد و بسیار بیشتر از سود بانکی بود. یعنی سپرده گذاران پول خود را در اختیار بانک می‌گذاشتند و ضرر نیز پرداخت می‌کردند اما امروز باید شاهد پرداخت سود متعادل به آنها باشیم.»

او همچنین از بانک‌ها خواست تا «بنگاه‌داری» را کنار بگذارند و به عنوان واسطه بین مردم و تولید عمل کنند و تسهیلات را به صورت عادلانه در اختیار کارآفرینان قرار دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.