ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس آخرین سنگر معترضان هنگ‌کنگ را برچید

اعتراضات در هنگ‌کنگ بیش از دو ماه ادامه داشت. اکنون پلیس آخرین سنگرهای معترضان را از منطقه تجاری شهر برچید. چند تن از معترضان بازداشت شدند.

پلیس هنگ‌کنگ آخرین سنگرهای معترضان دموکراسی‌خواه را در منطقه «کوزوی بای» جمع‌آوری کرد. ده‌ها تن از تظاهرکنندگان که همچنان مقاومت می‌کردند، بازداشت شدند.

معترضان فریاد می‌زدند «باز خواهیم گشت» و «مبارزه تا انتها»

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان فریاد می‌زدند «باز خواهیم گشت» و «مبارزه تا انتها». یک گروه از مأموران شهرداری باقی‌مانده اردوگاه معترضان را جمع‌آوری می‌کردند و پلیس خیابان‌های اطراف را باز کرد. این خیابان‌ها از هفته‌ها پیش بار دیگر مسدود شده بودند. اعتراضات و استقرار معترضان در خیابان‌ها دو ماه به‌طول انجامید.

لئونگ چون – یینگ، رئیس دولت اعلام کرد که پس از برچیدن اردوگاه معترضان، «دوران اشغال غیرقانونی» به پایان رسید.

محل استقرار معترضان در منطقه «کوزوی بای» کوچک‌ترین اردوگاه از سه اردوگاه آن‌ها بود که در ماه سپتامبر توسط طرفداران جنبش موسوم به «جنبش چتر» برپا شد. بزرگ‌ترین اردوگاه آن‌ها در منطقه «اَدمیرالیتی» بود که در روز پنج‌شنبه برچیده شد و در جریان آن ۲۰۰ نفر از معترضان بازداشت شدند.

این جنبش که توسط دانشجویان هدایت می‌شود خواهان آزادی انتخابات در هنگ‌کنگ است. اختلاف اصلی بر سر نحوه برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۷ است. چین که هنگ‌کنگ را تحت حاکمیت خود دارد می‌گوید که از سه سال آینده مردم این کشور قادر خواهند بود خودشان دولت‌شان را انتخاب کنند، به شرط آن‌که نامزدها از صافی نظارت حزب کمونیست چین عبور کرده باشند.

دانشجویان نظارت چین را بر انتخابات داخلی هنگ‌کنگ قبول ندارند.

در اوج جنبش دموکراسی‌خواهی تا ۱۰۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمدند اما بعد به مرور از تعداد معترضان کاسته شد. بسیاری از شهروندان از ایجاد موانع در خیابان‌های اصلی شهر توسط معترضان ناراضی بودند. مذاکرات مخالفان با رهبران دولت نیز پیشرفتی نداشت. دولت مرکزی چین نیز حاضر به سازش نشد و این جنبش را «غیرقانونی» خواند.

هنگ‌کنگ از سال ۱۹۹۷ از حمایت بریتانیا خارج شده و اداره امور آن طبق فرمول «یک کشور، دو نظام» انجام می‌شود. این فرمول امکان خودگردانی و دموکراسی محدود را به دولت محلی می‌دهد اما تصمیمات کلان را بر عهده چین می‌گذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.