ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۵۰ کشته در گروگان‌گیری مدرسه‌ای در پیشاور

تهاجم طالبان به یک مدرسه‌ ۵۰۰ نفری در پیشاور با دخالت ارتش پاکستان و کشته شدن ۸۴ کودک و نوجوان همراه شد. ۱۱۰ نفر دیگر از جمله چندین آموزگار مجروح شده‌اند.

تهاجم طالبان به یک مدرسه‌ ۵۰۰ نفری در پیشاور با دخالت ارتش پاکستان و کشته شدن ۸۴ کودک و نوجوان همراه شد. ۱۱۰نفر دیگر از جمله چندین آموزگار مجروح شده‌اند.

پلیس پاکستان می‌گوید دست‌کم شش مرد مسلح روز سه‌شنبه ۱۶ دسامبر به مدرسه‌‌‌‌ حمله کردند و محل تهاجم پس از آن به محاصره سربازان ارتشی در آمد.

شاهدان عینی از وقوع دو انفجار در ساختمان مدرسه خبر دادند. این مدرسه از دو بخش ابتدایی و متوسطه تشکیل شده و گروهی از دانش‌آموزان در زمان حمله در سالن امتحان بودند.

رویترز به نقل از شهود ماجرا نوشت که تروریست‌ها نخست بخشی از مدرسه ابتدایی را اشغال کرده بودند: «پس از اشغال مدرسه توسط مردان مسلح، نیروهای ارتشی آنجا را محاصره کردند و درگیری شدیدی میان طرفین روی داد.»

در نخستین خبرها اعلام شده بود که ۱۷ کودک ۹ تا ۱۴ ساله کشته شده‌‌اند و شمار قربانیان این حمله با احتساب دو آموزگار و یک سرباز ۲۰ نفر است. ساعاتی بعد گزارش شد که دستکم ۱۰۰ نفر در تیراندازی متقابل و انفجار جان خود را از دست داده‌اند. تعداد قربانیان هر دم بیشتر شد و به ۱۵۰ نفر رسید. هر شش مهاجم نیز کشته شده‌اند.

گروه «تحریک طالبان» مسئولیت این حمله را پذیرفته است. محمد خراسانی، سخنگوی این گروه به خبرگزاری فرانسه گفته است: «پیکارجویان دستور داشتند که فقط به دانش‌آموزان کلاس‌های بالاتر شلیک کنند؛ نه به بچه‌ها.»

خراسانی گفته که این حمله واکنشی انتقامی به عملیات ارتش پاکستان علیه طالبان بود. شاهدان عینی گفته‌اند که مهاجمان به اونیفورم نظامیان پاکستان ملبس بودند.

مسیر منتهی به مدرسه در محاصره ارتش قرار دارد

بیشتر محصلان این مدرسه، فرزندان مقامات ارتشی هستند و طالبان آنجا را برای همین انتخاب کرده بود. روز ۱۶ دسامبر در پاکستان نیز مناسبت خاصی دارد: در چنین روزی در سال ۱۹۷۱ ارتش این کشور پس از مدت‌ها نبرد، شهر داکا را واگذار کرد و بنگلادش به این ترتیب استقلال یافت.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با محکوم کردن این حمله، عاملان آن را به محازات تهدید کرد. وزیر کشور پاکستان، چودری علی‌خان به پیشاور رفته تا روند رسیدگی به این تهاجم را از نزدیک دنبال کند.

در شمال غربی پاکستان و در نوار مرزی این کشور در وزیرستان حملات طالبان پیوسته تکرار می‌شود. نیروهای آمریکایی نیز در این منطقه بارها به مواضع طالبان با پهپاد حمله کرده‌اند. برخی از این حملات غیرنظامیان را نیز به کشتن داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    هرروز از این مذهب بیشتر متنفر میشم. این یک مذهب فاشیستیست که فقط ادم کشی را ترویج میکنه

  • بهنام

    مرگ بر همه اسلامگرایان مسلمان مذهبی نما و عقده ای .

  • Behrouz

    روانشناس دانمارکی دکتر نیکولای سنلس ـ Nicolai Sennels ـ میگوید انسانها بیگناه به دنیا می آیند ولی اسلام انسانیت را از مسلمانان گرفته و ازآنها یک هیولا میسازد.