ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بی‌خبری از اتهام مهدیه گلرو پس از دوماه حبس در انفرادی

خانواده و وکیل مهدیه گلرو فعال حقوق زنان که از روز اول آبان‌ماه بدون اتهام مشخص در بازداشت موقت به سر می‌برد، همچنان از وضعیت پرونده او بی‌اطلاع هستند. هنوز گزارش پرونده برای بازپرس ارسال نشده است.

خانواده و وکیل مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان که از روز اول آبان‌ماه بدون اتهام مشخص در بازداشت موقت به سر می‌برد، همچنان از وضعیت پرونده او بی‌اطلاع هستند. هنوز گزارش پرونده برای بازپرس ارسال نشده است.

خانواده و وکیل مهدیه گلرو فعال حقوق زنان از اتهامات وی بی‌اطلاع هستند

مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان که پیش از این در زمستان سال ۸۸ نیز بازداشت و پس از گذراندن ۳۰ ماه حبس،  اردیبهشت سال ۹۱ آزاد شده بود، صبح اول آبان ماه سال جاری یک روز پس از تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی در مقابل مجلس، در راه محل کارش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

ماموران علاوه بر دستگیری گلرو، منزل این فعال حقوق زنان را نیز تفتیش کردند و وسایل شخصی او ازجمله لپ تاپ و موبایل را ضبط کردند و با خود بردند. از آن زمان تا کنون این فعال حقوق زنان در انفرادی بند دو-الف سپاه پاسداران به سر می برد.

یک منبع آگاه درباره وضعیت مهدیه گلرو به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است که بازجویی‌های او مدتی است تمام شده اما هنوز گزارش پرونده برای بازپرس فرستاده نشده است.

خانواده و وکیل این فعال حقوق زنان از اتهامات او بی‌اطلاع هستند. این در حالی است ‌که این زندانی نزدیک به دو ماه است که در سلول انفرادی دو- الف زندان اوین تحت نظر سپاه پاسداران به سر می‌برد.

به گفته این منبع آگاه خانواده این زندانی در حدود دوماه گذشته دو بار با او ملاقات حضوری داشته‌اند: «متاسفانه ملاقات‌ها با حضور مامور بوده است، بنابراین مهدیه چیزی در مورد بازجویی‌ها و اتهاماتش نتوانسته بگوید. فقط گفته است نمی‌داند دلیل بازداشتش چیست و این بار کاری نکرده که مستحق این رفتار و انفرادی باشد.»

بر اساس این گزارش، دوشنبه ۱۷ آذرماه مهدیه گلرو در دومین ملاقات حضوری با خانواده‌اش به آنان گفته که ۱۰ روز پیش از آن بازجویی‌هایش تمام شده است. با این حال، وقتی خانواده این زندانی برای پیگیری پرونده او نزد بازپرس رفته‌اند، به آنان گفته می‌شود که هنوز گزارش پرونده به شعبه مورد نظر ارسال نشده است.

به گفته این منبع آگاه، وضعیت روحی و جسمی مهدیه گلرو خوب بوده است. او گفت: «این زندانی به‌هرحال ۴۵ روز است که در سلول انفرادی به سر می‌برد، در اتاقی که دستشویی هم داخل آن تعبیه شده، بنابراین او حتی به بهانه رفتن به دستشویی هم نمی‌تواند از آن اتاق پنج، شش‌ متری لحظه‌ای بیرون بیاید.»

قرار بازداشت موقت مهدیه گلرو تا روز سوم دی ماه است و خانواده او امیدوار هستند تا آن روز وضعیتش مشخص شود و با قرار وثیقه آزاد شود.

مهدیه گلرو، دانشجوی ستاره‌دار دانشگاه علامه طباطبایی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود.

او در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب به دو سال و چهارماه حبس محکوم شد.

این فعال مدنی پس از مطرح شدن امکان برگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها در دوران رضا فرجی دانا، وزیر سابق علوم، تقاضای بازگشت به دانشگاه داد، اما با تقاضای او به دلایل نامشخصی موافقت نشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بیدارزنی مهدیه گلرو: هیچ چیزی جز آزادی نمی‌خواهم | بیدارزنی

    […] بیشتر بخوانید: بی‌خبری از اتهام مهدیه گلرو پس از دوماه حبس در انفرادی […]

  • بیدارزنی بی‌خبری از اتهام مهدیه گلرو پس از دوماه حبس در انفرادی | بیدارزنی

    […] رادیوفردا: خانواده و وکیل مهدیه گلرو، فعال حقوق زنان که از روز اول آبان‌ماه بدون اتهام مشخص در بازداشت موقت به سر می‌برد، همچنان از وضعیت پرونده او بی‌اطلاع هستند. هنوز گزارش پرونده برای بازپرس ارسال نشده است. […]

  • بهنام

    امیدوارم هر چه سریعتر آزاد شوند و به زندگی عادی برگردند .