ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مجموعه تلویزیونی تازه برای همجنسگرایان

یک شبکه تلویزیونی در بریتانیا یک مجموعه تلویزیونی در سه بخش «خیار»، «موز» و «توفو» (پنیر سویا) را آماده پخش کرده است.

یک شبکه تلویزیونی در بریتانیا یک مجموعه تلویزیونی در سه بخش «خیار»، «موز» و «توفو» (پنیر سویا) را آماده پخش کرده است.

نمایی از سریال تازه سه بخشی راسل تی دیویس برای دگرباشان

در حالی‌که در رسانه‌های ایران همچنان حقوق دگرباشان نادیده گرفته می‌شود، رسانه‌های جهان به‌تدریج به مخاطبان همجنسگرایشان توجه بیشتری می‌کنند.

به گزارش نشریه «کوئیر» در آغاز سال تازه میلادی شبکه تلویزیون «چنل فور» (Channel 4 ) در بریتانیا در نظر دارد مجموعه تلویزیونی تازه‌ای درباره سویه‌هایی از زندگی همجنسگرایان را پخش کند. این مجموعه در سه بخش از سه کانال مختلف پخش می‌شود.

بخش نخست «خیار» (Cucumber) نام دارد و «چنل فور» آن را پخش می‌کند. شبکه دیجیتال «ای فور» (E4 ) بخش دوم این مجموعه به نام «موز» (Banana) و «آن‌لاین اسپین‌آف» با پخش سوم و پایانی آن را که «پنیر سویا » (Tofu) نام دارد پخش خواهد کرد.

موضوع این مجموعه تلویزیونی در سه بخش زندگی روزانه همجنسگرایان است. چند روز پیش شبکه «چنل فور» نخستین تیزر این مجموعه‌ را انتشار داد.

راسل تی دیویس، نویسنده و تولیدکننده فیلم‌های تلویزیونی که در سال ۱۹۹۹ با مجموعه تلویزیونی «کوئیر از فولک » (Queer as Folk ) تحولی در سریال‌های تلویزیونی به وجود آورد، فیلم‌نامه مجموعه سه قسمتی «خیار» و «موز» و «توفو» (پنیر سویا) را نوشته است.

«کوئیر از فولک» که محصول مشترک آمریکا و کانادا بود، زندگی پنج مرد همجنسگرا و دو زن لزبین را روایت می‌کرد و نشان می‌داد که آن‌ها چگونه با پیشداوری‌هایی درباره فساد اخلاقی همجنسگرایان و شایعه ابتلای آن‌ها به بیماری ایدز مقابله می‌کنند.

داستان مجموعه سه قسمتی تازه راسل تی دیویس این‌بار در شمال بریتانیا در شهر منچستر اتفاق می‌افتد. تی دیویس در این مجموعه داستان سه نسل از همجنسگرایان را روایت می‌کند.

در «خیار» با زندگی هنری، یک مرد همجنسگرای ۴۰ ساله و پارتنرش آشنا می‌شویم. هنری افسر پلیس است و زندگی‌اش با سکس و مرگ درآمیخته. «موز» اما به زندگی همجنسگرایان نوبالغ و برخی سردرگمی‌های جنسی آن‌ها توجه می‌کند. در «پنیر سویا » این دو نسل از همجنسگرایان میانسال و جوان با هم روبرو می‌شوند.

ابتدا قرار بود این مجموعه تلویزیونی در یک شبکه آمریکایی به نمایش درآید. اما پارتنر راسل تی دیویس به سرطان مبتلا شد و این پروژه به تعویق افتاد.

راسل تی دیویس تولیدکننده «دکتر هو» است که از بی بی سی فارسی هم پخش می‌شد. در «دکتر هو» نیز چند شخصیت دگرباش حضور دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خیار، موز و پنیر‌ سویا | پایگاه اطلاعات سینمایی دگرباشان

    […] منبع:‌ (صفحه‌ی ویکی‌پدیای سریال خیار،‌ موز، پنیر سویا و رادیو زمانه) […]

  • سینا

    سلام ، خسته نباشید ، اسم سریال چیه ، میخوام دانلود کنم ، اگه میشه چند تا سریال مثل این معرفی کنید با تشکر سینا