ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: «توافق هسته‌ای ایران و غرب نزدیک است»

۱۲۰۰ خبرنگار از سراسر جهان. رئیس جمهوری روسیه در آخرین نشست خبری‌اش در سال جاری درباره رابطه روسیه با غرب، مذاکرات هسته‌ای و بحران اقتصادی در روسیه سخن گفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در آخرین کنفرانس خبری خود در سال جاری میلادی که پنجشنبه ۱۸ دسامبر در مسکو برگزار شد از نزدیکی ایران با قدرت‌های ‌جهانی در مذاکرات هسته‌ای خبر داد. او همچنین غرب را متهم کرد که استقلال روسیه را نشانه رفته است.

ولادیمیر پوتین در آخرین نشست خبری‌‌اش در سال جاری

ولادیمیر پوتین در آخرین نشست خبری‌اش در سال ۲۰۱۴ درباره چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی گفت: «شش قدرت جهانی و ایران برای دستیابی به یک توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای تهران به یکدیگر "خیلی نزدیک" شده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین در ادامه این سخنان افزود: «چنانچه توافق هسته‌ای به دست آید، پیوندهای اقتصادی بین مسکو و تهران استحکام بیشتری خواهند یافت.»

رییس جمهوری روسیه گفت ایران و غرب در مذاکرات هسته‌ای بر سر کلیات به توافق رسیده‌اند. اما بحث درباره جزئیات برنامه هسته‌ای ایران همچنان ادامه دارد.

«انقلابی از درون قصرها اتفاق نمی‌افتد»

رییس جمهوری روسیه در این نشست خبری چند ساعته که سه بار در سال برگزار می‌شود از تحریم‌های اقتصادی غرب در برابر روسیه انتقاد کرد و گفت: «وضع اقتصادی کنونی ما بهائی‌ست که برای حفظ دولت و ملت‌مان می‌پردازیم.»

او در برابر ۱۲۰۰ خبرنگار از سراسر جهان تضمین داد که روسیه به هیچ کشوری حمله نخواهد کرد و فقط در پی حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی‌اش است.

پوتین به سقوط ارزش روبل و همچنین فرار سرمایه‌ از روسیه اشاره کرد و گفت: «می‌توان این مشکلات را "بحران" نامید. اما با این‌حال اقدامات و تدابیر لازم برای حل این مشکلات در نظر گرفته شده.»

او وعده داد که تا حداکثر دو سال آینده مشکلات اقتصادی موجود در روسیه برطرف شود.

ولادیمیر پوتین در فراز دیگری از سخنانش احتمال شورش، انقلاب یا کودتا را رد کرد و گفت: «انقلابی از درون قصرها اتفاق نمی‌افتد. چون قصری وجود ندارد.»

آلکسی ناوانلی، یکی از مخالفان رئیس جمهور روسیه پیش از این عکس‌هایی از قصرهای الیگارش‌های روس را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود که بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشت. سخنان پوتین درباره «انقلاب از درون قصرها» ناظر بود به این تصاویر.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    احمد شیرزاد با بیان این‌که از این چاه (صنعت هسته‌ای) آبی در نمی‌آید، مگر این‌که برای برخی افراد نانی درآید، افزود: از سال 82 تا کنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور. وی با تأکید بر این‌که متأسفانه برخی افراد خصوصاً دلواپسان مسأله هسته‌یی را به ناموس یا ایدئولوژی نظام تبدیل کرده‌اند، افزود: وقتی چیزی به ناموس تبدیل شود نمی‌توان برای آن چانه‌زنی کرد. احمد شیرزاد با اشاره به تضادهای درونی رژیم افزود: برخی افراد و مسئولان متوجه شدند که پافشاری و ایستادگی بر روی تعداد دستگاههای سانتریفوژ منفعتی را برای ما ندارد. وی اظهار داشت: داشتن فناوری و صنعت هسته‌یی برای کشور ما هزینه تحمل تحریمها و فشارها را در بر داشته است و اگر قرار بود این فشارها را تحمل کنیم، آیا بهتر نبود که نیروگاه و رآکتور کانادایی و یا فرانسوی را خریداری کنیم که بسیار بهتر از نیروگاههای عقب‌مانده با تکنولوژی قدیمی روسهاست؟ !! شیرزاد با اشاره به شرکتهای پوششی و مخفی رژیم تصریح کرد: بیش از 30 شرکت و کارگاه با بودجه‌های مخفی در اختیار سازمان انرژی اتمی است و من از صالحی رئیس این سازمان سؤال می‌کنم که چرا باید پول بیت‌المال را به حلقوم روسها برای تفاهم‌نامه جدید بریزیم!!