ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام اسلامگرایان تندرو در پاکستان امضا شد

پس از حمله طالبان به مدرسه‌ای در پیشاور و کشته شدن ۱۳۰ دانش‌آموز، فرمانده ارتش پاکستان دستور اعدام چند تن از اسلامگرایان تندرو را صادر کرد.

در پی کشتار ۱۳۰ دانش‌آموز توسط طالبان در پیشاور، راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان که گفته بود با افراطیون به‌شدت برخورد خواهد شد، حکم اعدام شش تن از اسلامگرایان تندرو را امضا کرد.

ارتش پاکستان گفته است در این چند روز ده‌ها تن از تندروها را کشته است

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، امضای راحیل شریف برای اعدام تروریست‌هایی که در دادگاه نظامی محاکمه شده‌اند ضروری است.

روز جمعه ۱۹ دسامبر / ۲۸ آذرماه مقامات زندان اسلام‌آباد گفتند که نخستین تروریست احتمالاً روز شنبه اعدام خواهد شد. حکم اعدام ۱۷ تروریست دیگر هنوز امضا نشده است اما انتظار می‌رود که آن‌ها نیز در روزهای آینده به دار آویخته شوند.

اجرای حکم اعدام برای متهمان اقدامات تروریستی از سال ۲۰۰۸ میلادی در پاکستان متوقف شده بود اما سه روز پیش نواز شریف، نخست‌وزیر این کشور با صدور دستوری، اجرا نشدن حکم اعدام برای پرونده‌های مربوط به اقدامات تروریستی را لغو کرد.

دست‌کم شش مرد مسلح از طالبان پاکستان روز سه‌شنبه ۱۶ دسامبر / ۲۵ آذرماه به مدرسه‌ای در پیشاور‌‌‌‌ حمله کردند و ۱۴۰ نفر را کشته و ۲۵۰ نفر را زخمی کردند.

فرمانده ارتش پاکستان شامگاه سه‌شنبه طالبان را به انتقامی سخت تهدید کرد و گفت حذف کامل آن‌ها در دستور کار است. نیروی هوایی پاکستان نیز در نخستین واکنش، چند مرتبه مواضع شبه‌نظامیان در خیبر و نواحی مرزی وزیرستان شمالی را بمباران کرد. ارتش پاکستان گفته است در این چند روز ده‌ها تن از تندروها را کشته است.

حمله به مدرسه پیشاور حتی مورد تأیید طالبان افغانستان نیز قرار نگرفت. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان این اقدام طالبان پاکستان را «غیراسلامی» خواند و گفت: «کشتن هدفمند کودکان بی‌گناه و زنان برخلاف اصول اساسی اسلام است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    از دور افتاده ترین مناطق هند تا مرزهای نزدیک به اروپا در ترکیه ، مسلمانان همدیگر را لت و پار میکنند . چون مسلمان و اسلامی هستند و به اسلام عزیزشان گرویده اند ، اسلامی که جز خشونت کار دیگری بلد نیست و توصیه نکرده است .