ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد اوباما از لغو نمایش فیلم «مصاحبه» به خاطر تهدید سایبری

رئیس جمهور آمریکا در پیام تلویزیونی سالانه‌اش به لغو نمایش فیلم «مصاحبه» به خاطر حمله سایبری به شرکت سونی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که آمریکا واکنش در خور نشان می‌دهد.

کمپانی سونی پس از یک حمله سایبری اکران فیلم «مصاحبه» با موضوع سوءقصد به جان رهبر کره شمالی را لغو کرد. باراک اوباما رییس جمهور آمریکا لغو اکران فیلم «مصاحبه» را یک «اشتباه» خواند، و همزمان خاطرنشان کرد که آمریکا واکنش درخوری نشان خواهد داد. از سوی دیگر کرملین از کیم جونگ اون دعوت کرده به مسکو سفر کند.

اوباما: اجازه نمی‌دهیم یک دیکتاتور در جایی از جهان ناگهان در آمریکا اعمال سانسور کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، جمعه، ۱۹ دسامبر در پیام تلویزیونی سالانه‌اش گفت: «آن‌ها خسارت بزرگی را سبب شده‌اند و باید منتظر واکنش ما بمانند.»

سونی یک کمدی عام‌پسند به نام «مصاحبه» را آماده نمایش کرده بود. موضوع این کمدی سوءقصد به جان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی‌ست. قرار بود این کمدی ۲۵ دسامبر اکران شود، اما پس از آنکه سونی را به اقدامات تلافی‌جویانه تهدید کردند، از نمایش عمومی این فیلم صرف‌نظر کرد.

باراک اوباما درباره تصمیم سونی به عدم نمایش عمومی فیلم «مصاحبه» گفته است: «سونی یک کمپانی تجاری است و ضربه برگی خورده است. تهدیدهایی علیه کارکنان این شرکت بوده و من نگرانی‌هایی را که این شرکت با آن‌ها روبرو بوده درک می‌کنم. با این‌حال فکر می‌کنم آن‌ها اشتباه کردند.»

رییس جمهوری آمریکا گفت: «ما نمی‌توانیم در جامعه‌ای زندگی کنیم که یک دیکتاتور در جایی از جهان ناگهان تصمیم بگیرد در آمریکا اعمال سانسور کند.»

«مصاحبه» یک فیلم کمدی است. در این فیلم سازمان سیا به دو گزارشگر آمریکایی مأموریت می‌دهد که به کره شمالی سفر کنند و به بهانه مصاحبه با رهبر کره شمالی او را ترور کنند.
کره شمالی در حین تولید این فیلم به سازمان ملل شکایت برده بود.
تولید این فیلم ۴۵ میلیون دلار هزینه داشته.

گروهی موسوم به Guardians of Peace  هفدهم دسامبر اعلام کرد که اگر فیلم «مصاحبه» به نمایش درآید، «جهان را وحشت فراخواهد گرفت.»
این گروه از همگان خواسته بود که تماشای فیلم «مصاحبه» را تحریم کنند.
این گروه شناسایی نشده است.

بسیاری از هنرمندان و بازیگران درباره عدم نمایش فیلم «مصاحبه» در شبکه‌های اجتماعی نظر داده‌اند و نارضایتی خود را بیان کرده‌اند.

پائولو کوئیلو که با رمان‌های «کیمیاگر» و «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد» میلیون‌ها خواننده پیدا کرد به کمپانی سونی پیشنهاد داد که در ازای ۱۰۰ هزار دلار امتیاز و حقوق فیلم «مصاحبه» را در اختیار او بگذارد که او در سایتش این فیلم را منتشر کند .

اف بی آی: کره شمالی مسئول حمله سایبری‌ست

پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) اعلام کرده است که در حمله سایبری به کمپانی سونی، هکر‌ها از‌‌ همان نرم‌افزارهایی استفاده کرده‌اند که پیش از این در حمله سایبری کره شمالی به بانک‌ها و رسانه‌های کره جنوبی به کار گرفته شده بود.

در بیانیه پلیس فدرال آمریکا آمده است: «اف بی‌آی به این نتیجه رسیده که کره شمالی مسئول حمله سایبری به کمپانی سونی‌ست»

پیونگ‌یانگ هرگونه مداخله در این حمله سایبری را انکار کرده است.

در حمله سایبری به کمپانی سونی اسناد، ایمیل‌ها و مکاتبات کارکنان و همچنین سیستم‌هایی که سونی طراحی کرده بود به دست هکر‌ها افتاده است. در محافل دولتی آمریکا در روزهای گذشته همواره این ظن وجود داشت که کره شمالی هدایت این حمله سایبری را به عهده داشته است. واشنگتن، بدون آنکه به جزئیات اشاره کند اعلام کرده بود که ایالت متحده آمریکا به زودی پاسخی درخور به کره شمالی خواهد داد.

 دعوت کرملین از رهبر کره شمالی

از سوی دیگر کرملین از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دعوت کرده است که به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان یافتن جنگ جهانی دوم، ۹ مه ۲۰۱۵ به مسکو سفر کند.

اگر رهبر کره شمالی دعوت کرملین را بپذیرد، این نخستین بار خواهد بود که او پس از به قدرت رسیدن به یک کشور خارجی سفر می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دعوت از رهبر کره شمالی را تأیید کرده است.

در سال ۲۰۱۱ مذاکراتی بین مسکو و پیونگ‌یانگ بر سر یک خط لوله انتقال گاز از کره شمالی به کره جنوبی انجام شد. قرار بود کره شمالی در ازای اجازه احداث چنین خط لوله‌ای، ده میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از روسیه دریافت کند.

روسیه و کره شمالی در جنگ سرد با هم متحد بودند. مسکو تمایل دارد در پرونده هسته‌ای کره شمالی که به شورای عالی امنیت ارجاع شده، میانجیگری کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.