ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشدید عملیات تلافی‌جویانه ارتش پاکستان علیه طالبان

با تشدید حملات ارتش پاکستان علیه پیکارجویان طالبان، ارتش این کشور اعلام کرد ۲۱ شبه‌نظامی این گروه از جمله «مغز متفکر» حملات خونین پیشاور را کشته است.

در حمله هوايی ارتش پاکستان در روز شنبه ۲۰ دسامبر/ ۲۹ آذر، ۲۱ شبه‌نظامی گروه طالبان کشته شدتد. همزمان خبرهای ضد و نقيضی از کشته‌شدن برخی فرماندهان «تحريک طالبان»، از جمله «مولانا فضل‌الله» منتشر شده است.

۲۱ شبه‌نظامی گروه طالبان در ادامه حملات تلافی‌جویانه ارتش پاکستان کشته شدند

حمله ارتش پاکستان پاسخی به حمله روز سه‌شنبه طالبان به مدرسه‌ای در پیشاور  است که ۱۵۰ کشته و ۲۵۰ زخمی به جا گذاشت. دولت این کشور اعلام کرده که مصمم به برداشتن قدم‌های بزرگتری برای تلافی کشتار پيشاور است.

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، يکی از کشته‌شدگان حملات روز شنبه، از فرماندهان اصلی «تحريک طالبان» بوده است. حملات روز شنبه، در ادامه حملات وسيع ارتش و همزمان با اعدام‌های تلافی جويانه دولت پاکستان در روز جمعه، ۱۹ دسامبر رخ داد.

ارتش پاکستان روز جمعه ۱۹ دسامبر، ادعا کرد که ۳۲ تن از شبه نظاميان طالبان را در يک کمين کشته است. گفته شد که اين گروه از شبه‌نظاميان در حال حرکت به سمت مرز افغانستان بوده‌اند. در همين روز،  هشت نفر شامل يک فرمانده نيز در ايالت جنوب غربی بلوچستان طی حمله‌ای هوايی کشته شدند.

پایان تعليق مجازات مرگ در پاکستان

دولت پاکستان روز جمعه علاوه بر حملات ذکر شده، دو تن از محکومان در زندان را به دار آويخت. این نخستین مورد اعدام پس از سال ۲۰۰۸ در اين کشور بود. پاکستان بدین ترتیب به تعليق مجازات مرگ برای متهمان به تروريسم پايان داد.

اجرای حکم اعدام برای متهمان اقدامات تروريستی از سال ۲۰۰۸ ميلادی در پاکستان متوقف شده بود، اما روز سه‌شنبه ۱۶ دسامبر، نواز شريف، نخست‌وزير اين کشور با صدور دستوری، تعلیق مجازات اعدام برای پرونده‌های مربوط به اقدامات تروريستی را لغو کرد.

مقامات رسمی اعلام کرده‌اند که دست کم ۱۰ اعدام ديگر در راه خواهد بود.

احتمال کشته‌شدن «مغز متفکر» حمله پیشاور

رسانه‌های پاکستان نوشته‌اند که يکی از کشته‌شدگان گروه طالبان در حملات اخیر، «مولانا فضل‌الله»، فرمانده تحريک طالبان پاکستان بوده است.

گفته می‌شود وی مغز متفکر حمله خونين به مدرسه بوده است. با اين حال ارتش پاکستان در اين‌باره به طور رسمی اظهارنظر نکرده است.

واکنش‌های تلافی‌جویانه ارتش و دولت پاکستان در شرایطی صورت می‌گیرد که حمله به مدرسه پيشاور، مورد تأييد طالبان افغانستان قرار نگرفته است. ذبيح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان، اين اقدام  را «غيراسلامی» خواند و گفت: «کشتن هدفمند کودکان بی‌گناه و زنان برخلاف اصول اساسی اسلام است.»

فرمانده ارتش پاکستان شامگاه سه‌شنبه طالبان را به انتقامی سخت تهديد کرد و گفت حذف کامل آن‌ها در دستور کار است. نيروی هوايی پاکستان نيز در نخستين واکنش، در چند نوبت مواضع شبه‌نظاميان در خيبر و نواحی مرزی وزيرستان شمالی را بمباران کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.