ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد تهدیدآمیز کره شمالی برای همکاری با آمریکا

وزارت خارجه کره‌ شمالی می‌گوید آمریکا در صورت امتناع از تحقیق مشترک درباره حمله سایبری به «سونی» و متهم کردن این کشور، باید منتظر عواقب ناخوشایندی باشد.

کره شمالی پیشنهاد داده است که تحقیقات مشترکی را با ایالات متحده درباره هک شدن شرکت سونی (Sony Pictures) پیش ببرد تا ثابت کند که حمله سایبری از سوی این کشور صورت نگرفته است. وزارت خارجه کره شمالی می‌گوید اگر آمریکا از همکاری در این زمینه خودداری کند، پیامدهای ناخوشایندی در انتظار ایالات متحده خواهد بود.

آفیش تبلیغاتی فیلم کمدی «مصاحبه» - سونی تصمیم گرفت اکران فیلم را متوقف کند.

وزیر خارجه کره شمالی، مسئولیت بزرگترین حمله سایبری در تاریخ شرکت «سونی» را نپذیرفته و اعلام کرده که در ادامه اتهام‌های آمریکا علیه این کشور، عواقب ناخوشایندی در انتظار ایالات متحده خواهد بود.

خبرگزاری رسمی دولت کره شمالی نیز «ادعاها درباره حمله سایبری کره شمالی به شرکت سونی» را افترایی بی‌‌اساس دانست. در متن این خبرگزاری آمده است که «بدون توسل به آن دست شکنجه‌هایی که سازمان اطلاعات جاسوسی امریکا انجام می‌دهد، ما قادریم ثابت کنیم که این اقدام از سوی ما نبوده است.»

موضوع به حمله سایپری به سرور اصلی شرکت «سونی پیکچرز» باز می‌گردد که یا سرقت چندین فیلم در حال پخش و اکران نشده این شرکت همراه بوده است. گروه هکری موسوم به «محافظان صلح» با استفاده از رمز ورود یک کارمند پیشین «سونی پیکچرز»، هزاران سند داخلی سونی و اطلاعات شخصی و محرمانه بازیگران هالیوود را نیز ربوده‌‌اند. فیلم کمدی موسوم به «مصاحبه» که شخصیت اصلی آن رهبر کره شمالی است، در شمار اسناد ربوده شده قرار دارد.

گروه یاد شده سونی را تهدید کرده بود که در صورت اکران فیلم «سرنوشت تلخی در انتظار کسانی خواهد بود که از ترور سود می‌برند.»

صحنه‌ای از فیلم «مصاحبه» - شخصیت اصلی فیلم کیم اون - رهبر کره شمالی است.

سونی، در پی این تهدید، برنامه نمایش فیلم را لغو کرد. قرار بود اکران فیلم در سینماهای زنجیره‌ای آمریکا از روز ۲۵ دسامبر شروع شود.

پیشنهاد کره شمالی پس از آن داده شده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت عدم اکران این کمدی، تصمیمی اشتباه است. «مصاحبه» یک فیلم کمدی است. در این فیلم سازمان سیا به دو گزارشگر آمریکایی مأموریت می‌دهد که به کره شمالی سفر کرده و به بهانه مصاحبه با رهبر کره شمالی او را ترور کنند.

کره شمالی در حین تولید این فیلم به سازمان ملل شکایت برده بود. تولید این فیلم ۴۵ میلیون دلار هزینه داشت.

کره شمالی هم‌چنین در روز شنبه ۲۰ دسامبر اعلام کرد که قصد دارد برای مقابله با سیاست‌های خصمانه واشنگتن، «تاسیسات اتمی» خود را گسترش دهد، چرا که برای این کشور ثابت شده که آمریکا قصد دارد زیر پرچم دفاع از حقوق بشر به کره شمالی حمله کند.

روز پنج‌شنبه، کشورهای عضو سازمان ملل از شورای امنیت درخواست کردند تا به جنایات کره شمالی علیه بشریت رسیدگی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.