ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر در انفجاری در نیجریه کشته شدند

در انفجاری که در شمال شرق نیجریه رخ داد، دست‌کم ۲۰ نفر کشته شدند. این منطقه‌ به‌طور منظم مورد حمله گروه بوکو حرام قرار می‌گیرد.

صلیب سرخ اعلام کرد که روز دوشنبه ۲۲ دسامبر / اول دی، انفجار بمبی در یک ایستگاه اتوبوس در شهر گومبی نیجریه جان دست‌کم ۲۰ نفر را گرفت. گومبی در شمال شرق نیجریه قرار دارد؛ منطقه‌ای که بارها صحنه حملات گروه تندرو اسلامی بوکو حرام بوده است.

در پنج سال گذشته حملات اسلامگرایان تندروی گروه بوکو حرام ۱۳ هزار کشته به جای گذاشته است

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ابوبکر یاکوبو گومبی، مدیر صلیب سرخ ایالت گومبه گفت: «این انفجار در یک پارکینگ ایستگاه اتوبوس رخ داد. صلیب سرخ با ۲۰ ساک مخصوص حمل جنازه‌ها خود را رساند که همه این ساک‌ها مورد استفاده قرار گرفت. ما همچنان برای یافتن جنازه‌های دیگر این قتل عام تلاش می‌کنیم.»

ماتو یاکوبو، از آژانس سیاست‌های ملی که یک سازمان ارتباطات دولتی است، گفت که این انفجار در ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه به وقت محلی در کنار اتوبوسی منفجر شد که مسافران در حال سوار شدن به آن بودند.

ایالت گومبی همسایه ایالت‌های بورنو و یوبی است. این دو ایالت اخیر مناطقی هستند که بیشترین حملات گروه بوکو حرام را شاهد بوده‌اند.

در پنج سال گذشته حملات اسلامگرایان تندروی گروه بوکو حرام ۱۳ هزار کشته به جای گذاشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کرده است.

بوکو حرام تاکنون مسئولیت بمب‌گذاری در چندین ایستگاه اتوبوس بین‌شهری را بر عهده گرفته است. هدف آن‌ها بیشتر مسافران مسیحی بوده‌اند که قصد رفتن به جنوب نیجریه را داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.