ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراجعه سالانه ۲۲ هزار نفر در خوزستان به مراکز درمانی به دلیل آلودگی هوا

از میان هزاران نفر که به دلیل آلودگی هوا و ریزگردها در خوزستان سالانه به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، حدود ۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویزه بستری شده‌اند.

سالانه حدود ۲۲ هزار نفر در استان خوزستان به دلیل مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ریزگردها به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. نمایندگان مردم خوزستان در مجلس، از بی عملی سازمان حفاظت محیط زیست در قبال تشدید آلودگی هوا در این استان به شدت انتقاد کرده‌اند.

آلودگی هوا و ریزگردها در خوزستان سالانه ده‌ها هزار نفر را راهی بیمارستان می‌کند

جواد سعدون زاده، نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون انرژی در مجلس، اعلام کرده دولت و سازمان محیط زیست برای مساله ریزگردها که سالانه ده‌ها هزار نفر را در این استان راهی بیمارستان می‌کند هیچ فکری نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری «خانه ملت»، این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از مناطق استان خوزستان نیازمند مالچ‌پاشی برای تثبیت شن و ماسه‌های روان هستند٬ گفت: در منطقه هورالعظیم در ارتفاعات ماسه‌ای و جاهای دیگر اقدام جدی برای این مهم صورت نگرفته و این باعث شده ما به طور مرتب گرد و غبارها و ریزگردها را در سطح استان خوزستان شاهد باشیم که این مسائل جانبی و تبعات بسیاری را به دنبال داشته است.

به گفته سعدون زاده، هر ساله با نخستین باران بسیاری از مردم راهی بیمارستان می‌شوند که این موضوع در سال گذشته به بستری شدن ۲۲ هزار نفر در بیمارستان منجر شد و امسال نیز رقمی در همین حدود بیمار شدند.

او همچنین تاکید کرد امسال ۷۰ نفر از مراجعان به بیمارستان‌هادر بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند در حالی که سال گذشته  تعداد بستری شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۳ نفر بودند که این هشداری برای سلامت مردم در این استان است.

نماینده مردم آبادان با بیان اینکه اقدامات سازمان محیط زیست برای بهبود هوای استان خوزستان قابل قبول نیست گفت: تعلل این سازمان در بهبود هوای این استان به اوج‌گیری آلودگی‌ها در بعضی روزها دامن زده است.

 باران‌های سمی در خوزستان

مراجعه مردم شهرهای استان خوزستان در فصل پاییز و زمستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا و مواد آلاینده موجود در باران‌های اسیدی به بیمارستان در سال‌های اخیر شدت گرفته است.

سال گذشته، تنها در یک روز، هزاران نفر پس از یک بارندگی شدید در اهواز راهی بیمارستان شدند. مردم شهر امیدیه نیز با چنین مشکل حادی رو به رو بودند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز تایید کرده است تحقیقات این دانشگاه نشان می‌دهد ماده‌ای محرک در هوای اهواز وجود دارد که بر دستگاه تنفسی انسان تأثیر می‌گذارد.

با افزایش میزان مراجعه مردم خوزستان به بیمارستان‌ها و همچنین شدت گرفتن نگرانی آن‌ها، استانداری خوزستان تصمیم گرفت دیگر آمار بیماران تنفسی در این استان اعلام نشود.

با این‌حال اکنون مجلس از مراجعه بیش از ۲۲ هزار نفر در سال گذشته به مراکز درمانی خبر داده و چنین آماری را برای سال جاری نیز پیش بینی کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    واقعاً کمی به فکر مردم باشید من دو تا بچه دارم یکیشون ابتدایی ودومی امادگی چرا باید چنین وضعیت را تحمل کنیم هر دوی ان ها اسمی الرژی گرفتن وخودم از پارسال دچار این عارضه شدم مگه اهوازیها جزو ملت نیست تا کی باید اینطوری وضعیت هوا رو تحمل کنیم خواهشا کمی بفکر مردم هم باشید ......