ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تسهیلات جدید تامین اجتماعی برای تشویق به فرزند‌آوری

سازمان تامین اجتماعی برای تشویق خانواده‌ها به زاد و ولد بیشتر، پاره‌ای محدودیت‌های بیمه‌ای در دوران بارداری و یا بیمه فرزندان چهارم را لغو کرده است.

سازمان تامین اجتماعی برای تشویق خانواده‌ها به زاد و ولد بیشتر، پاره‌ای محدودیت‌های بیمه‌ای در دوران بارداری و یا بیمه فرزندان چهارم را لغو کرده است.

سازمان تامین اجتماعی در راستای سیاست‌های کلان کشور برای افزایش جمعیت و بر اساس اصلاح قوانین تنظیم جمعیت، مشوق‌هایی به خانواده‌ها ارائه کرده است. رفع محدودیت‌های قانونی برای بیمه فرزندان چهارم و پس از آن، رفع محدودیت در پرداخت کمک هزینه ایام بارداری از جمله مزایای اعلام شده این سازمان هستند.

خبرگزاری مهر می‌نویسد: «برای دریافت کمک هزینه بارداری، بیمه شدگان این سازمان باید ظرف یک سال پیش از زایمان، حق بیمه ۶۰ روز کار را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند، در مدت استراحت مشغول کار نبوده، مزد یا حقوق دریافت نکرده باشند و در تاریخ اعلام بیماری، مشغول به کار بوده و یا در مرخصی استحقاقی باشند.

همچنین چنانچه بیمه شده زن در طول دوره بارداری به عوارضی دچارشود که سلامتی مادر و فرزند را تهدید کند و طبق نظرپزشک معالج و تائید شورای پزشکی سازمان نیاز به استراحت پزشکی داشته باشد، غرامت دستمزد این ایام پرداخت خواهد شد.

به نوشته مهر،میزان کمک هزینه بارداری، معادل دو سوم آخرین مزد یا حقوق بیمه شده با در نظر گرفتن روزهای استراحت است که از اولین روز شروع استراحت، محاسبه و پرداخت می‌شود. مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزاندانشان را از شیر خود تغذیه می‌کنند، شش ماه است که سه ماه آن باید بعد ازتاریخ زایمان باشد.

در دولت احمدی‌نژاد مدت مرخصی زایمان برای مادران از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته بود اما دولت روحانی در اولین روزهای کار خود این مصوبه را لغو کرد.

در پی انتقاد رهبر جمهوری اسلامی از کاهش نرخ رشد جمعیتی در ایران، تلاش می‌شود که جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۴ به ۱۰۰ میلیون نفر و در یک افق ۵۰ ساله به ۱۵۰ میلیون نفر برسد.

تنها اشتباهی که رهبر ایران در طول عمر سیاسی خود به ان اذعان کرده، مسئله سیاست کاهش جمعیت است. آیت‌الله خامنه‌ای در اردیبهشت ۹۳ ابلاغیه‌ای ۱۴ ماده‌ای صادر کرد که در بخشی از آن خواستار اختصاص تسهیلات به مادران در دوره بارداری و شیردهی شد.

به تازگی در همایش ‎«رویکردهای جدید جمعیتی» در دانشگاه بهشتی تهران، گفته شد که سالانه ۴۴۰ هزار فرصت فرزندآوری در ایران از دست می‌رود. محمد اسماعیل مطلق، مدیرکل سلامت جمعیت در این همایش در ۱۵ آذر  به مشکل "تاخیر در ازدواج‌ها" در ایران اشاره کرد و گفت: «بیش از ۱۱ میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج دارند که بسیاری از آنها در حال پشت سر گذاشتن سنین مناسب ازدواج و بارداری هستند.»

جراحی پیشگیری از بارداری نیز در ایران ممنوع شده و این در حالی است که شمار سقط جنین به گفته مقامات رسمی این کشور، سالانه ۲۲۰ هزار مورد است. به دلیل غیرقانونی بودن سقط جنین در ایران‌‌، میزان اعلام شده می‌تواند به مراتب بیشتر از این باشد.

مسائل اقتصادی، بیکاری ساختاری، شهرنشینی فزاینده، تغییر الگوهای زندگی و بالا رفتن سن ازدواج از دلایل عمده‌ شیب نزولی در نرخ رشد جمعیت ایران عنوان می‌شوند. ارائه بسته‌های تشویقی از سوی تامین اجتماعی و سایر نهادها به خانواده‌ها برای فرزند‌آوری در حالی است که اعلام می‌شود ۳۵ درصد خانواده‌های ایرانی تک فرزند هستند.

در همین زمینه‌:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.