ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد پاپ از «آلزایمر معنوی» روحانیون

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی کریسمس خود به شکلی بی‌سابقه از قدرت‌طلبی و زندگی دوگانه برخی کشیش‌ها انتقاد کرد. او به ۱۵ عارضه از جمله زد و بند و بت‌سازی از روسا در کلیسا پرداخت.

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی کریسمس خود به شکلی بی‌سابقه از قدرت‌طلبی و زندگی دوگانه برخی کشیش‌ها انتقاد کرد. او به ۱۵ عارضه از جمله زد و بند و بت‌سازی از روسا در کلیسا پرداخت.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی ویژه کریسمس خود که در مقابل کاردینال‌ها، اسقف‌ها و کشیش‌ها انجام شد به شکلی بی‌سابقه و صریح از وضعیت نامناسب واتیکان انتقاد کرد. او در این سخنرانی به قدرت‌طلبی بعضی از زیردستانش به هر قیمتی اشاره کرد که زندگی دوگانه‌ای دارند و به دلیل ابتلا به «آلزایمر معنوی» ماموریت الهی خود را فراموش کرده‌اند.

سخنرانی پاپ در روز دوشنبه ۲۲ دسامبر انجام شد. کاردینال‌های حاضر در مراسم، با چهره‌های مات این سخنان را گوش کردند و در خاتمه نیز با تاخیر و به صورتی محدود کف زدند.

پاپ در شادباش کریسمس خود، با اشاره به ۱۵«عارضه» رهبران و مدیران جهان مسیحیت، نسبت به برطرف شدن آنها ابراز امیدواری کرد. او گفت خودنمایی، زد و بند برای پیشرفت، خودخواهی، سنگدلی و غیبت و بدگویی به این «عوارض و بیماری‌ها» تعلق دارند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در شرفیابی اهل کلیسا به مناسبت کریسمس همچنین گفت: «رهبر روحانی که از خود انتقاد نکند، متناسب با تحولات جدید، خود را اصلاح نکند، از نظر جسمی مبتلا به بیماری‌ست.» او خطاب به روحانیان گفت: «دعا کنید تا زخم گناهانی که همه ما به‌دوش می‌کشیم درمان شود.»

«تروریسم شایعات»

از جمله مواردی که پاپ به طور مشخص بیان کرد، یکی «تروریسم شایعات» بود که می‌تواند آبروی این و آن را به طرزی جبران‌ناپذیر خدشه‌دار کند. او گفت: «زد و بندها می‌توانند موجب بردگی و تبدیل به غده‌ای سرطانی و تهدیدی برای تعادل جسم شوند.»

پاپ فرانسیس همچنین به «آسیب‌شناسی قدرت» نزد روحانیونی اشاره کرد که خود را برتر از دیگران می‌دانند. او گفت این امر انگیزه بدنام ساختن و بی‌اعتبار کردن دیگران می‌شود تا بر نفوذ خود بیفزایند. پاپ فرانسیس یادآور شد که پادزهر این «اپیدمی»، پذیرفتن و آگاهی در باره گناهکاری خود است.

به نظر پاپ «بت‌سازی از روسا» موجب سلطه‌پذیری و فرصت‌طلبی می‌شود. پاپ هشدار داد، کسی که با دیگران با نخوت و سخت‌گیری اغراق‌آمیز برخورد می‌کند، تردیدهای خود را در سخت‌گیری‌های نمایشی پنهان می‌کند.

پاپ فرانسیس بدون اشاره به نام «تارچیزیو برتونه» دبیر سابق شورای کاردینال‌ها و خانه لوکس او در واتیکان، از مال‌اندوزی رهبران روحانی شکایت کرد و گفت: «اسباب‌کشی‌های ما نشانه این بیماری است» و به ویژه فوریت دارد تا «اسکیزوفرنی حفظ موجودیت» کسانی درمان شود که با زیرپا گذاشتن نصایح سخت‌گیرانه‌شان به دیگران، در فساد زندگی می‌کنند.

فرانسیس اولین پاپ از آمریکای لاتین است. او بدون اینکه پیش از آن فعالیتی در واتیکان داشته باشد، عهده‌دار این مقام شد. او بارها نظراتی منفی در باره مدیران و گردانندگان نهاد رهبری کاتولیک بیان داشته است.

کلیسای کاتولیک با روی کار ‌آمدن پاپ فرانسیس، شمشیرهای خود علیه همجنس‌گرایان را نیز تا حدودی غلاف کرده و تعامل بیشتری با انتخاب‌های فردی و زندگی جنسی شهروندان نشان می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.