ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان دولت گامبیا به تعقیب و آزار همجنسگرایان در این کشور

رییس سازمان اطلاعات و ضد جاسوسی گامبیا در یک گزارش تلویزیونی که شامگاه گذشته پخش شد، از همه شهروندان خواست که برای براندازی «بنیان همجنسگرایی» در گامبیا به دولت کمک کنند.

رییس سازمان اطلاعات و ضد جاسوسی گامبیا در یک گزارش تلویزیونی که شامگاه گذشته پخش شد، از همه شهروندان خواست که برای براندازی «بنیان همجنسگرایی» در گامبیا به دولت کمک کنند.

فراخوان دولت گامبیا به تعقیب و آزار همجنسگرایان در این کشور

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که شامگاه دوشنبه، ۲۲ دسامبر تلویزیون دولتی گامبیا گزارشی پخش کرد مبنی بر اینکه سه جوان گامبیایی به اتهام همجنسگرایی به حبس ابد محکوم شده‌اند. در این گزارش آمده است که این جوانان ظاهراً به همجنسگرایی اعتراف کرده‌اند.

در این گزارش تلویزیونی گفته شد که این سه جوان در «یک عمل غیر انسانی» مشارکت داشته‌اند. در گامبیا از همجنسگرایی به عنوان «یک عمل غیر انسانی» یاد می‌شود.

رییس سازمان اطلاعات و ضد جاسوسی گامبیا در ادامه این گزارش از شهروندان گامبیایی دعوت کرد که برای براندازی «بنیان همجنسگرایی» به دولت یحیی جامه کمک کنند.

یحیی جامه، رییس جمهور گامبیا

او در این فراخوان والدین جوانان همجنسگرا را خطاب قرار داد و از آن‌ها خواست که چنانچه نشانه‌هایی از همجنسگرایی فرزندانشان سراغ دارند، بی‌درنگ مقامات دولتی را آگاه کنند.

در سپتامبر سال جاری پارلمان گامبیا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن تعقیب و آزار همجنسگرایان جنبه قانونی پیدا کرده است. یحیی جامه، رییس جمهور گامبیا از همجنسگرایی به عنوان «بزرگ‌ترین خطر برای بشریت» یاد کرده بود.

قانون تعقیب و آزار همجنسگرایان به امضای یحیی جامه رسیده و اکنون به موجب این قانون متهمان به همجنسگرایی به دست‌کم ۱۴ سال زندان تا حتی حبس ابد محکوم می‌شوند. بر اساس این قانون حمایت از همجنسگرایان هم جرم محسوب می‌شود.

گامبیا، پس از نیجریه و اوگانادا سومین کشور همجنسگراستیز در آفریقاست. در نیجریه و اوگانادا هم چنین قوانینی بر ضد همجنسگرایان تصویب شده‌ است.

عفو بین‌الملل ماه گذشته گزارش داده بود که مأموران امنیتی به بهانه مبارزه با همجنسگرایی بسیاری از جوانان گامبیایی را بازداشت می‌کنند و تحت شکنجه قرار می‌دهند و آن‌ها را به زور وادار به اعتراف به همجنسگرایی می‌کنند.

به گزارش عفو بین‌الملل کتک زدن جوانان و حبس‌های انفرادی جزو روش‌های رایج برای اعتراف‌گیری در گامبیاست.

گامبیا یک کشور اسلامی در غرب آفریقاست و دو میلیون نفر جمعیت دارد. درآمد سرانه ملی در گامبیا از ۵۰۰ دلار به ازای هر نفر تجاوز نمی‌کند و به این ترتیب یکی از فقیرترین کشورهای جهان است.

اتحادیه اروپا در نظر داشت سالانه ۷۵ میلیون یورو برای استخدام پرستار و معلم به گامبیا کمک مالی کند، اما به دلیل آن‌که دولت یحیی جامه آمار تعداد پرستاران و معلمان شاغل در گامبیا را جعل کرده، اتحادیه اروپا فعلاً این مبلغ را واریز نکرده است.

اتحادیه اروپا همچنین از دولت گامبیا خواسته است به حقوق همجنسگرایان احترام بگذارد. هان بالا گاربا جاهامپا، وزیر خارجه گامبیا اما به اتحادیه اروپا پاسخ داده که اگر قرار باشد دولت گامبیا بین کمک‌های مالی اتحادیه اروپا و مجازات همجنسگرایان یکی را انتخاب کند، ترجیح می‌دهد همجنسگرایی را به عنوان «یک عمل شیطانی» مجازات کند.

گامبیا با جمهوری اسلامی رابطه خوبی دارد. هان بالا گاربا جاهامپا، وزیر خارجه گامبیا آذر ماه سال جاری در دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی که در تهران برگزار شد، شرکت کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.