ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا ادعای داعش در ساقط کردن جنگنده اردنی را رد کرد

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» نقشی در سرنگونی جت اف – ۱۶ نیروهای ائتلاف نداشته‌اند اما توضیح بیشتری در باره دلیل سقوط جت نداد.

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، شواهد روشنی ثابت می‌کنند که شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» نقشی در سرنگونی جت اف – ۱۶ نیروهای ائتلافی نداشته‌اند. ارتش آمریکا توضیح بیشتری در مورد دلیل سقوط جت نداده است.

ساعاتی پس از به اسارت گرفته شدن یک خلبان ۲۶ ساله اردنی در رقه و تاکید داعش مبنی بر سرنگونی هواپیمای این خلبان، ارتش ایالات متحده اعلام کرد که مدعای دولت اسلامی در شلیک موشک به جنگنده درست نیست.

در تصاویر منتشر شده توسط «گروه رسانه‌ای رقه»، این خلبان با یک زیرپیراهن سفید، در محاصره ده‌ها فرد مسلح از اعضای داعش دیده می‌شد.

دولت اردن با اعلام هویت این خلبان ۲۶ ساله، اسارت او را تایید کرد و «دولت اسلامی‌» را مسئول حفظ جان او دانست. نام خلبان معاذ يوسف ال‌كساسبه است.

سازمان دید‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) اعلام کرده بود که هواپیمای این خلبان در نزدیکی رقه سقوط کرده است. رقه پایتخت و مقر «دولت اسلامی» محسوب می‌شود.

سایت‌های اینترنتی نزدیک به داعش، با انتشار تصاویر خلبان اردنی تاکید کرده بودند که سرنگونی جنگنده اف -۱۶ به کمک موشک‌‌های ردیاب انجام شده‌اند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اسارت خلبان اردنی از شبه‌نظامیان داعش خواسته که رفتاری انسانی با او داشته باشند. بان‌کی‌مون گفته که خلبان اردنی اسیر جنگی است و مفاد کنوانسیون ژنو در رعایت حقوق اسرای جنگی باید در مورد او رعایت شوند.

ارتش آمریکا دلیل اصلی سقوط این جنگنده را عنوان نکرده است.

عربستان سعودی، اردن، بحرین و امارات متحده عربی، از اوایل سپتامبر در کنار جنگنده‌های آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و چند کشور غربی دیگر به بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه مشغولند. قطر از این ائتلاف حمایت لجستیک می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    پس  توسط رژیم اسد  زده شده ؟!